آخرین اخباراجتماعافغانستان

سازمان ملل:

۲۵۰ هزار شهروند افغانستان آواره شده‌ است

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد(اوچا) می‌گوید که نزدیک به ۲۵۰ هزار باشنده افغانستان در سال جاری میلادی، از مناطق مسکونی خود بی‌جا شده‌ است.


دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد(اوچا) می‌گوید که نزدیک به ۲۵۰ هزار باشنده افغانستان در سال جاری میلادی، از مناطق مسکونی خود بی‌جا شده‌ است.
به گزارش خبرگزاری دید، در گزارش هفتگی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد آمده است که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۲۴۹ هزار و ۲۰۰ نفر به دلیل جنگ و درگیری از مناطق اصلی‌شان بیجا شده‌اند.
بر اساس این گزارش، تنها در هفته‌ اول ماه جاری میلادی، ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر از ولایت‌های پروان، کاپیسا، تخار، پکتیکا، غزنی، کنر و بادغیس مناطق اصلی‌شان را ترک کرده‌اند.
در گزارش آمده است که ۱۱۴ هزار شهروند افغانستان که از جنگ‌ها و خشک‌سالی آسیب دیده‌اند، در جریان هفته‌ گذشته کمک‌ انسانی دریافت کرده‌اند؛ اما متباقی حدود ۵۵ درصد دیگر آن‌ها هنوز هم به کمک‌ نیاز دارند.
افزون بر این، آمارهای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که در حال حاضر، بیش از ۲۱۶ هزار شهروند افغانستان در حوزه‌ جنوب و غرب کشور به دلیل خشک‌سالی بیجا شده‌اند که از این میان، تنها صد هزار نفر آن از چهار ولایت غربی و هرات می‌باشند.
اوچا گفته است که در چارچوب برنامه‌ رسیدگی به آسیب‌دیدگان از خشک‌سالی که در ماه آگست آغاز شد، تاکنون حدود ۱.۲ میلیون افغان در ۱۵ ولایت کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی دریافت کرده‌اند.
در همین حال، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی تصمیم دارد که پروسه‌ شناسایی و بیومتریک‌سازی دقیق بیجاشدگان داخلی را به همکاری مؤسسات کمک‌رسان آغاز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا