آخرین اخبارجهانسیاست

۳.۳ میلیارد دالر؛ کمکی که دولت امریکا برای قوای مسلح افغانستان در نظر گرفته

دولت بایدن ۷۱۵ میلیارد دالر بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۲ را به کانگرس امریکا پیشنهاد کرده که ۳.۳ میلیارد دالر کمک مالی به نیروهای امنیتی افغانستان شامل آن می‌شود.


به نقل از صدای امریکا، دولت رییس جمهور جو بایدن روز گذشته بودجه دفاعی ۷۱۵ میلیارد دالری خود را به کانگرس این کشور پیشنهاد کرده است.
۳.۳ میلیارد دالر آن برای کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اختصاص یافته که ۳۰۰ میلیون دالر بیشتر از کمک سال گذشته مالی این کشور به افغانستان است.
بر بنیاد این گزارش، اگر کانگرس آن‌ را منظور کند، این پول نیازمندی‌های ۳۵۲ هزار نیروی مسلح افغانستان را در بخش تجهیزات، آموزش و زیربنا رفع خواهد ساخت.
در همین حال، انی مک‌اندرو رییس مالی وزارت دفاع امریکا گفته است که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان «ما باید یک مقدار حمایت امنیتی بیشتر به نیروهای افغانستان فراهم کنیم».
از سویی هم، پلانگذاران نظامی برای پرداخت مصارف جنگ مستقیم در افغانستان ۸.۹ میلیارد دالر بودجه پیشنهاد کرده‌اند که چهار میلیارد دالر کم‌تر از سال گذشته می‌باشد.
برعلاوهٔ کمک‌های نظامی، افغانستان کمک‌های بیشتر از وزارت خارجهٔ امریکا نیز به دست خواهد آورد.
وزارت خارجه امریکا نیر روز گذشته گفته است که در بودجهٔ سال مالی ۲۰۲۲ میلادی ۳۶۰ میلیون دالر برای افغانستان پیشنهاد کرده که در مقایسه با سال گذشته ۳۴ میلیون دالر بیشتر است.
این پول در بخش مبارزه با تروریزم، مبارزه با تجارت مواد مخدر و حفاظت از حقوق زنان کمک می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا