آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

محب:

آرزوی طالبان برای نابودی نظام محقق نخواهد شد

حمدالله محب مشاور امنیت ملی در سفری به ولسوالی گوشته ننگرهار گفت که آرزوی طالبان که فروپاشی نظام کشور است محقق نخواهد شد. او تاکید کرد که جنگ جاری در کشور بر سر منابع آبی است.


به گزارش خبرگزاری دید، مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان به آرزوی خود مبنی بر فروپاشی نظام کنونی نخواهند رسید.
محب که به ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار سفر کرده بود، در سخنانی بدون آنکه به کشور خاصی اشاره کند، افزود: جنگ افغانستان به خواست این کشور بر سر منابع آبی است.
وی در این باره توضیح داد: تمام تلاش‌های آن‌ها هم این است که نظام را ازبین ببرند؛ چون یک بار تجربه بی‌نظامی به آنان خوش گذشته است. امروز در برابر یک افغان سلاح می‌گیرند و برادر افغان خود را می‌کشند. این را صادقانه می‌گویم، این رویا دیگر محقق نخواهد شد.
‎محب بار دیگر از طالبان خواست که به‌ جای کشتار افغان‌ها و نابودی کشور، در آبادی افغانستان با حکومت همکاری کنند.
به گفته وی، دشمنان ما را در جنگ مشغول نگه داشته تا منابع آب خود را کنترل نکرده و به خاک آنها سرازیر شود.
در این نشست، بزرگان قوم و اعضای مجلس تأکید کردند که با خروج نیروهای خارجی، بهانه طالبان برای ادامه جنگ هم پایان می‌یابد.
پیش از این نیز حمدالله محب در مرکز ننگرهار سخنان تندی علیه پاکستان به زبان رانده بود. او اسلام‌آباد را متهم کرده بود که با استفاده از یک گروه قدرت‌طلب، در پی گسترش مرزهایش در خاک افغانستان است.
محب تصریح کرده بود که پاکستان خود با اسراییل رابطه دارد اما افغانستان را دارالحرب می‌خواند.
مشاور امنیت ملی افزوده بود که پاکستان هیچ افتخاری ندارد، موشک‌هایش به نام‌های غوری و غزنوی است و با این کار می‌خواهد هند را بترساند.
تاکنون مقامات پاکستانی در برابر سخنان حمدالله محب واکنش نداشته‌اند، اما این سخنان مشاور امنیت ملی در حالی علیه پاکستان بیان می‌شود که به تازگی جنرال قمر جاوید باجوا رییس ارتش پاکستان در سفری به افغانستان با رییس جمهور غننی دیدار پشت درهای بسته داشته است.
مشاور امنیت ملی در این نشست از مردم خواست که از جمهوریت پشتیبانی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا