آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

آرزوی ولادیمیر پوتین برای صلح در افغانستان

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفته است که امیدوار است همکاری‌های بین‌المللی در مورد مسئله افغانستان نتایج مثبت داشته باشد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفته است که امیدوار است همکاری‌های بین‌المللی در مورد مسئله افغانستان نتایج مثبت داشته باشد.
به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای امروز پنج شنبه (۲۳ جوزا) گفته است که مسکو همکاری خود را برای تلاش‌ها در حل مسئله افغانستان انجام می‌دهد و امیدوار است همکاری‌های بین‌المللی نتایج مثبت کسب کند.
وی که در مورد کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی که قرار است به تاریخ ۱۴ ماه جون در شهر دوشنبه برگزار گردد، سخن می‌زد، گفته است: روسیه با بسیاری از کشورها، از جمله امریکا برای تلاش‌ها جهت حل مسئله افغانستان همکاری می‌کند.»
وی افزوده است:« ما مطمئناً در مورد مسائل خاورمیانه و هر چیزی که مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و کوریای شمالی باشد، نگران هستیم. ما از نزدیک پیشرفت‌ها را در افغانستان تعقیب می‌کنیم.»
آقای پوتین همچنان تاکید کرده است که در این ارتباط، ما به همکاری‌های خود با بسیاری کشورها، از جمله ایالات متحده که با فشارهای زیادی در آنجا، برای حفظ وضعیت در افغانستان رو به رو است، ادامه می‌دهیم.
این سخنان رییس جمهور روسیه در حالی مطرح می‌شود که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، مارکوس پوتزل نماینده آلمان برای افغانستان و پاکستان و رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا به تازگی به افغانستان سفر کرده و با مقامات کشور در مورد تسهیل روند مذاکرات میان‌افغانی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا