آخرین اخبارمطالب معلوماتی

آسمان خراش «عزیزی دُبی» پنجمین ساختمان بلند جهان می‌شود


به گفته رییس یک شرکت ساختمانی، این آسمان خراش با ارتفاع ۵۷۰ متری، پنجمین ساختمان بلند جهان خواهد شد.
میرویس عزیزی رییس شرکت «عزیزی» در مصاحبه اختصاصی با هفته نامه «کانسراکشن» گفته است:« وقتی پروژه این ساختمان بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تکمیل شود، پنجمین بلندترین آسمان خراش در جاده «شیخ زاید» خواهد بود.»
به گزارش خبرگزاری دید، پروژه این ساختمان ۸۱۶ میلیون دالر خواهد شد که برابر با قیمت زمین آن است.
عزیزی رییس شرکت «عزیزی دیولومپمنت» گفته است:« این بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که این شرکت آغاز کرده و من کاملا این پروژه را بررسی می‌کنم تا با موفقیت و به موقع تکمیل شود.»
یک قطعه بزرگ زمین در مجاورت «دُبی کریک» خریداری شده و اطراف آن توسط عزیزی دیولوپمنت احاطه شده است. متن تبلیغاتی در امتداد آن وجود دارد که این پیام را می‌رساند: «عزیزی راه زندگی شما را تغییر می‌دهد.»
میرویس عزیزی این آسمان خراش را «پروژه خاص» توصیف کرده، گفته است که وی می‌خواهد «چیزی زیبا» را به دُبی بدهد.
این ساختمان ۱۲۲ طبقه خانه‌های مسکونی را در ۱۰۰ طبقه اول جا داده و ۲۲ طبقه دیگر آن برای یک هوتل لوکس «رزرو» خواهد شد که تا ۴۶ ماه آینده تکمیل می‌شود. اما این شرکت در نظر دارد زمان ساختن آن را کاهش دهد، چرا که عزیزی می‌خواهد این پروژه را بین ۳۹ تا ۴۴ ماه تحویل دهد.
«اتکینز» شرکت معماری است که از این پروژه حمایت می‌کند. این شرکت در طراحی متروی دُبی، پنج قریه «جمیریه» و برج نمادین «العریب» نقش داشته است که اخیرا مصروف تغییرات طراحی داخلی آسمان خراش عزیزی بوده است.
کار ساختمانی این آسمان خراش در تابستان سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.
این ساختمان با ۵۷۰ متر، در میان آسمان خراش‌های دبی قرار خواهد گرفت. در حال حاضر «برج خلیفه» با ۸۳۰ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین ساختمان جهان است. با این حال، بر اساس گزارش‌ها برج «کریک دبی» قرار است جایی برج خلیفه را گرفته و بلندترین آسمان خراش امارات خواهد شد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی تحویل داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا