آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

یوناما:

آماده همکاری با دولت آینده هستیم

هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) با نشر بیانیه‌ای از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده و تاکید نموده که با دولت آینده نیز همکار خواهد بود.

هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) با نشر بیانیه‌ای از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده و تاکید نموده که با دولت آینده نیز همکار خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، اداره معاونت ملل متحد در افغانستان در بیانیه‌ای از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده و تاکید نموده که باید در افغانستان حکومت فراگیر تشکیل شود.
در بیانیه یوناما آمده: ملل متحد با اشاره به اینکه پروسه انتخابات مسئولیت مشترک همه جوانب ذیدخل به شمول نهادهای مدیریتی انتخاباتی، کاندیداها و همچنان رسانه‌ها، جامعه مدنی و سایر بازیگران می‌باشد، بر اهمیت یک پروسه منظم که منجر به اعلام نتایج نهایی شود و در عین زمان بر اهمیت بسیج ملی در دوره پیشرو تاکید نموده است.
ملل متحد همچنان بر اهمیت حل هر گونه مشکل مرتبط به پروسه اعلام نتایج نهایی انتخابات، در مطابقت با مقررات و قانون اساسی کشور و در جهت ثبات و همبستگی، تاکید می‌کند.
به عنوان بخشی از ماموریت یوناما که از سوی شورای امنیت ملل متحد به آن تفویض شده است، یوناما از نهادهای انتخاباتی افغانستان و کارشان حمایت کرده است و در دوره پیشرو نیز به حمایتش ادامه خواهد داد. همچنین در بخشی از این بیانیه تاکید شده که «یوناما در مطابقت با ماموریتش در بخش مشوره دهی به نهادهای انتخاباتی، با احترام به قانون انتخابات افغانستان و تمام تلاش‌ها برای مبارزه با فساد، بی طرفی محض را حفظ کرده است».
در این بیانیه همچنان روی برخی موارد مورد اختلاف نیز مکث شده: با توجه به نگرانی‌هایی که از سوی کاندیداها و حامیان شان بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات مطرح گردیده، ملل متحد برای حمایت از مردم و نهادهای افغانستان به شمول تمام احزاب سیاسی به کار خود ادامه می‌دهد و به منظور ترغیب نهادهای اداره کننده انتخابات برای رسیدگی به مطالبات قانونی کاندیداها برای وضاحت در مورد تصامیم اتخاذ شده در مورد تفتیش و باز شماری آرا مشوره های بیطرفانه و مسلکی ارائه می‌نماید.
یوناما در آخر این بیانیه تصریح کرده که «سازمان ملل متحد آماده استقبال و همکاری با اداره آینده است و ضمناً بر اهمیت احترام به تنوع افغانستان و برای آن عده از افغان‌هایی که با وجود محدودیت‌های امنیتی جدی در تعهد خود به یک فرایند مهم دموکراتیک شجاعانه رأی دادند، تاکید می‌ورزد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا