آخرین اخباراسلایدشوجهان

آمار مبتلایان کرونا در جهان از ۱۰ میلیون تن گذشت

گزارش‌ها حاکی است که پس از شش ماه از شیوع ویروس کرونا در چین، اکنون آمار مبتلایان به این ویروس در کل جهان از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

گزارش‌ها حاکی است که پس از شش ماه از شیوع ویروس کرونا در چین، اکنون آمار مبتلایان به این ویروس در کل جهان از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.
به نقل از صدای امریکا، بر اساس معلومات دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده، از میان این تعداد تا صبح یکشنبه (۸ سرطان) در حدود ۵۰۰ هزار نفر پس از ابتلا به کووید-۱۹، جان باخته اند.
ایالات متحده با بیش از دو میلیون و ۵۱۰ هزار مورد ابتلا و ۱۲۵۵۳۹ مورد مرگ، در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن‌ها شیوع کرده است.
پس از رفع برخی قیود، ایالات متحده روز گذشته از بیش از ۴۰ هزار مورد جدید کووید-۱۹ خبر داد.
برازیل که بیش از یک میلیون و ۳۱۳ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ دارد از میان ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان که این ویروس در آن شیوع کرده است، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در برازیل به بیش از ۵۷ هزار تن رسیده است.
از رهگذر موارد ابتلا، روسیه با داشتن بیش از ۶۳۳ هزار و ۵۰۰ قضیه در جایگاه سوم قرار دارد که از این میان بیش از نه هزار نفر در این کشور جان باخته اند.
اما از نظر تلفات، بریتانیا با ۴۳۶۰۰ مورد مرگ در جایگاه سوم قرار گرفته است. شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به بیش از ۳۱۱۷۰۰ رسیده است.
ایتالیا که زمانی محراق کروناویروس در اروپا پنداشته می‌شد، تا حال از ۳۴۷۱۶ مورد مرگ گزارش داده است. شمار مبتلایان در این کشور بیش از ۲۴۰ هزار است.
فرانسه با بیش از ۲۹۷۰۰ مورد مرگ، اسپانیا با بیش از ۲۸۳۰۰ و مکسیکو با بیش از ۲۶۳۰۰ مورد در میان کشورهای با بیشترین تلفات قرار گرفته اند.
از میان کشورهای جنوب آسیا، هند با بیش از ۵۲۸۸۵۰ مورد ابتلا در جایگاه نخست قرار گرفته است. شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در هند بیش از ۱۶ هزار است.
افغانستان تا حال از مرگ ۷۳۷ نفر و ابتلای در حدود ۳۱ هزار نفر خبر داده است.
شیوع کروناویروس اقتصاد جهان را صدمه زده و سبب مسدود شدن تجارت‌ها، موسسات تحصیلی و ادارات دولتی در سراسر جهان شده است.
کشورهای مانند ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه و چین تلاش دارند واکسین ضد این ویروس را بسازند. با وجود آنکه برخی از آزمایشات ابتدایی این واکسین‌ها موفق عنوان شده است، مقامات می‌گویند که ممکن تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به واکسین کروناویروس دست یابند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا