آخرین اخبارجهانچین

آمار مثبت مبتلا به کرونا؛ جایگاه نخست از چین به امریکا واگذار شد

ایالات متحده امریکا با داشتن ۸۶۰۱۲ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا، در صدر فهرست کشور مبتلا به این ویروس قرار گرفته و چین را پشت سر گذاشت.

ایالات متحده امریکا با داشتن ۸۶۰۱۲ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا، در صدر فهرست کشور مبتلا به این ویروس قرار گرفته و چین را پشت سر گذاشت.
به نقل از صدای امریکا، ایالات متحده امریکا با ثبت بیش از ۸۶ هزار مورد مثبت به کرونا چین را پشت سر گذاشته و اکنون میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسیده است.
در این حال، شی جین پنگ رییس جمهور چین در جریان مکالمهٔ تیلفونی به دونالد ترامپ‌ رییس جمهور ایالات متحده پیشنهاد کمک داد.
این دو مقام در حالی با همدیگر صحبت کردند که آقای ترامپ چین را به عدم شفافیت در گزارش دهی پیرامون واقعیت ها در مورد کروناویروس متهم کرده است.
قرار است مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد لایحه بسته کمکی دو تریلیارد دالری برای کمک به کارگران و کارمندان و شرکت‌های آسیب دیده از شیوع کرونا رای گیری کند.
سازمان جهانی صحت گفته است که با در نظر داشت این که ایالات متحده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰۹۹ مورد جدید ابتلا و ۲۱۸ واقعه مرگ را داشته است، این کشور به مرکز شیوع کروناویروس مبدل خواهد شد.
کروناویروس در جهان
براساس معلومات دانشگاه جانس هاپکینز ایالات متحده، آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تا صبح جمعه (هشتم حمل) به بیش از ۵۵۳ هزار نفر رسیده است.
تا اکنون ۲۴۹۰۵ نفر پس از ابتلا به بیماری کوید ۱۹در سراسر جهان جان باخته‌ و بیش از ۱۲۶۶۰۰ نفر بهبود یافته‌‌اند.
در چین جایی که برای اولین بار کروناویروس شیوع کرد، تا حال بیش ۸۱۸۰۰ نفر مبتلا و بیش از ۳۲۰۰نفر جان باخته‌اند.
در ایتالیا بحران کروناویروس همچنان ادامه دارد. آمارمبتلایان در آن کشور به ۸۰۵۸۹ نفر رسیده و مرگ و میر از مرز ۸۲۰۰ نفر گذشته است.
تعداد قربانیان کروناویروس در اسپانیا از مرز ۴۸۵۰ نفرگذشته است و تعداد مبتلایان به ۶۴۰۵۹ نفر رسیده است. پارلمان اسپانیا به دولت اجازه داد تا شرایط سخت‌گیرانه در این کشور را تا ۱۱ ماه اپریل تمدید کند.
مقامات ایرانی نیز از مرگ ۱۴۴ نفر دیگر خبر دادند که به این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور به ۲۳۷۸ نفر رسیده است. تعداد ۳۲۳۳۲ نفر دیگر به کروناویروس مبتلا می‌باشند.
در فرانسه نیز تاکنون ۲۹۰۵۸۱ مبتلا تایید شده و تاکنون ۱۶۹۶ نفر جان باخته‌اند که گفته می‌شود ۸۶ درصد از این قربانیان افراد بالای ۷۰سال بوده‌اند.
در بریتانیا شمار آخرین تلفات کروناویروس به ۵۷۸ نفر رسیده است و بیش از ۱۱۰۰۰ نفر به شمول بوریس جانسون صدر اعظم این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.
در آلمان ۴۷۳۷۳ نفر کروناویروس مبتلا شده‌اند و ۲۸۵نفر تا حال در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا