آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

آمار مجروحان امریکا در عین‌الاسد به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافت

برخی منابع از پنتاگون فاش ساخته‌اند که آمار نظامیان مجروح امریکایی در اثر حملات موشکی ایران در پایگاه عراق به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

برخی منابع از پنتاگون فاش ساخته‌اند که آمار نظامیان مجروح امریکایی در اثر حملات موشکی ایران در پایگاه عراق به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.
به نقل از تسنیم، یک مقام امریکایی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد در جریان حمله موشکی ایران به نیروهای امریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد عراق، بیش از ۱۰۰ نظامی امریکایی دچار آسیب‌ مغزی شده‌اند.
این مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود، در مصاحبه با رویترز گفته است که در جریان حمله موشکی بامداد (۱۸ جدی) سپاه به پایگاه عین‌الاسد، بیش از ۱۰۰ نفر دچار صدمات مغزی ناشی از تروما (TBI) شده‌اند.
سپاه ایران بامداد چهارشنبه (۱۸ جدی) در واکنش به ترور قاسم سلیمانی توسط نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای امریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آن‌ها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.
در پی این حمله موشکی، رییس ‌جمهور امریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات امریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.
پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، سرانجام اعلام کرد که ۱۱ نفر از نیروهای امریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف (concussion) شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.
اما در ادامه، پنتاگون نه‌تنها طی سه مرحله آمار مجروحان حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را تا ۶۴ نفر افزایش داد، بلکه اذعان کرد که تعدادی از مجروحان به نوع شدیدتری از ضربه مغزی ناشی از تروما موسوم به TBI دچار شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا