آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

آنتونی بلینکن: در حال بررسی مذاکرات صلح میان‌افغانی هستیم

وزیر امور خارجه امریکا گفته است که واشنگتن در حال بررسی مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان است و تا کنون تصمیم‌ نهایی در مورد مهلت خروج ما می گرفته نشده است.


به نقل از صدای امریکا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده روز گذشته در جلسه استماعیه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور گفته است که واشنگتن تا کنون تصمیم‌ نهایی را در مورد مهلت خروج ماه می نگرفته و در حال بررسی روند مذاکرات میان‌افغانی است.
وزیر خارجه امریکا در مورد اولویت‌های دولت بایدن در رابطه به افغانستان گفته است: اهداف رییس جمهور در مورد افغانستان روشن است. او می‌خواهد جنگ را پایان دهد. نظامیان امریکایی را به خانه برگرداند و اطمینان حاصل کند که افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریستان مبدل نمی‌شود.
وی افزوده است که حکومت امریکا در حال حاضر از پیشرفت در گفت‌وگوهای صلح نظارت می‌کند.
بلینکن در این باره بیان داشته است: ما در حال بررسی این هستیم که مشارکت هر دو گروه در گفت‌وگوهای معنادار صلح به کجا می‌رود. ما همچنین می‌خواهیم ببینیم که آیا طالبان به تعهدات خود مبنی بر کاهش خشونت و پناه ندادن به تروریست‌ها عمل می‌کنند یا نه.
این در حالی است که رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای کانگرس امریکا روز سه‌شنبه گفته بود اگر طالبان به تعهدات خود طبق توافق‌‌نامه دوحه عمل نکند، مهلت خروج ماه می ممکن تغییر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا