آخرین اخباراسلایدشوروند صلحسیاستمنطقه

هشدار و تهدید وزیر خارجه ‍پاکستان:

ابراز نظرهای منفی مقامات افغان علیه پاکستان، روند صلح را تخریب می‌کند

وزارت خارجه پاکستان گفته است که این کشور نگران ابراز نظرهای منفی از سوی حلقات رسمی و غیر رسمی افغانستان در مورد روند صلح است.

به گزارش خبرگزاری دید، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای به تازگی گفته است که با شروع مرحله مهم مذاکرات میان‌افغانی، طرف‌ها روی مسایل اساسی مربوط به توافق سیاسی جامع آینده متمرکز خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه روند صلح افغانستان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته، گفته است: «ما نگران برخی اظهارنظرهای منفی هستیم که همچنان از درون حلقات خاص رسمی و غیررسمی افغانستان بروز می‌کند».
وی در ادامه تأکید کرده است که کلیه مسایل دو جانبه از جمله موضوعات امنیتی و اطلاعاتی باید از طریق کانال‌های مربوطۀ دو جانبه حل و فصل شود.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به اینکه تلاش‌های پاکستان منجر به موفقیت‌ها در روند صلح، از جمله توافق‌نامه ۲۹ فبروری، آغاز مذاکرات میان‌افغانی و توافق روی کارشیوه مذاکرات شده است، تأکید کرد: «در این مرحله حساس مذاکرات میان‌افغانی، مهم است که طرف‌های درگیر از اتهامات خودداری کنند و خرد، انعطاف‌پذیری و چشم‌انداز برای هدف بزرگ‌تر صلح و ثبات در افغانستان را نشان دهند».
وی افزوده است که در مرحله دوم گفت‌وگوهای صلح، مذاکره‌کنندگان روی مسایل اساسی مربوط به توافق سیاسی آینده متمرکز خواهند شد.
سخنگوی این وزارت همچنین بیان داشته است که پاکستان آماده است از طریق نهاد‌های موثر، همکاری‌های ممکن را در زمینه امنیت و مدیریت موثر مرز گسترش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا