آخرین اخبارجهانسیاست

ابراز نگرانی روسیه از فعالیت القاعده و داعش در افغانستان

خبرگزاری دید: یک مقام روسیه با نگرانی از حضور القاعده و داعش در افغانستان، و این دو گروه تروریستی بر خلاف تضمین طا-لبان در افغانستان حضور دارند و آسیای میانه و امنیت روسیه را تهدید می‌کنند.

الگ سیرومولوتوف معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید داعش و القاعده در افغانستان حضور دارند و این تهدیدی برای روسیه و آسیای مرکزی است.
سیرومولوتوف به خبرگزاری ریانووستی گفته، طا-لبان تضمین داده‌اند از افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد، اما فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور باعث نگرانی است.
سه روز قبل نیز ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهور روسیه در گفت‌وگویی با امامعلی رحمان رییس‌ جمهور تاجیکستان گفته بود که وضعیت کنونی مرزهای تاجیکستان و افغانستان نگران کننده است.
رییس‌ جمهور روسیه گفته بود که وضعیت امنیتی نگران‌کننده مرزهای افغانستان و تاجیکستان خطری است که مسکو تلاش کرده برای کاهش آن از طریق تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیسکتان به واسطه سلاح‌ها و تجهیزات دیگر وارد عمل شود.
او افزوده بود: احتمال نفوذ تروریست‌ها در افغانستان به تاجیکستان و دیگر جمهوری‌های شوروی سابق در آسیای میانه باعث نگرانی مسکو است که این منطقه را منطقه‌ دفاعی امن در جنوب خود می‌بیند.
این در حالیست که مقامات طا-لبان بارها گفته‌اند که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه کشورهای منطقه و همسایه نیست.
با این حال، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طا-لبان در واکنش به اظهارات و نگرانی‌های پوتین گفته بود که این نگرانی‌ها «بی‌جا» است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا