آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

اتحادیه اروپا: هیئت جمهوریت صادقانه خواهان حل مشکل افغانستان است

نمایندگان اتحادیه اروپا با هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در دوحه ملاقات کردند. این اتحادیه می‌گوید هیئت جمهوریت صادقانه خواهان حل مشکل افغانستان است.


به گزارش خبرگزاری دید، تیم مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی به تازگی در چند رشته توییت از دیدار اعضای این تیم با انریک مورا معاون اتحادیه اروپا و همچنان توماس نیکلاسون نماینده خاص این اتحادیه در دوحه قطر خبر داد.
این دیدار که بعد از ظهر روز گذشته صورت گرفت، معاون اتحادیه اروپا با حمایت از دستاوردهای بیست سال گذشته مردم افغانستان، حمایت سیاسی خود را از دولت و مردم اعلام کرد.
تیم مذاکراتی دولت می‌گوید که معاون اتحادیه اروپا از شیوه کار هیئت مذاکره‌کننده جمهوریت قدردانی کرده و گفته است که تیم جمهوریت صادقانه خواهان حل مشکل افغانستان از راه گفت‌وگو است.
اعضای تیم مذاکره‌کننده نیز از پشتیبانی اتحادیه اروپا ابراز امتنان کردند.
از سویی هم، نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر می‌گوید که شیخ عبدالحکیم حقانی و هیئت همراه وی نیز با نمایندگان اتحادیه اروپا دیدار کرده است.
به گفته وی، طرفین روی روند صلح و وضعیت کنونی افغانستان، جلوگیری از تلفات افراد ملکی و تداوم روابط متقابل صحبت کرده‌اند.


سخنگوی گروه طالبان افزوده است که این گروه متعهد به صلح است و ترجیح می‌دهد مسایل از طریق گفت‌وگو حل شود.
این دیدار در حالی صورت گرفته که نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به تازگی از رویکرد گروه طالبان در روند صلح به شدت انتقاد کرده و گفته است که این گروه به دنبال احیای دوباره امارت اسلامی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا