آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

اتمر از موقف سازنده ایران در روند صلح قدردانی کرد

وزرای امور خارجه افغانستان و ایران در حاشیه نشست قلب آسیا-روند استانبول در دوشنبه ملاقات کردند. دو طرف در مورد همکاری‌های دوجانبه و موفقیت گفت‌وگوهای صلح افغانستان تبادل نظر کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز دوشنبه(۹ حمل) در بیانیه‌ای گفت که حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور با جواد ظریف همتای ایرانی‌اش پیرامون برایند این نشست، همکاری‌های دوجانبه و گفت‌وگوهای صلح رایزنی کردند.
در این دیدار، وزیر امور خارجه کشور از اقدامات بشردوستانهٔ ایران از جمله شناسایی و انتقال اجساد شهروندان افغانستان از مرز ایران و ترکیه که در اثر سرما جان‌ سپرده بودند، سپاسگزاری کرد و خواهان ادامهٔ کمک‌های فنی برای رسیدگی به مشکل سایر شهروندان گیرمانده در مرز گردید.
آقای اتمر همچنان کمک ایران را در راستای مهار آتش‌سوزی‌ها در هرات و فراه در مرز ایران و افغانستان ستایش کرد.
در پیوند به روند صلح، وزیر امور خارجه موقف سازندهٔ ایران را در قبال موفقیت گفت‌وگوهای صلح، حفظ دستاوردهای نظام جمهوری و تقویت اجماع منطقه‌ای نهایت مهم و ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد تا این موقف بر برایند کنفرانس قلب‌آسیا نیز اثر مثبت و سازنده داشته باشد.
وزیر امور خارجهٔ ایران نیز موقف جمهوری اسلامی افغانستان را در قبال رسیدن به راه حل سیاسی معقول جهت دستیابی به صلح پایدار منطقی خواند و آمادگی‌ ایران را برای تقویت هرچه بیشتر اجماع منطقه‌ای اعلام داشت.
آقای ظریف همچنان از ادامهٔ همکاری‌های بشردوستانه در زمینه‌های مطرح شده اطمینان داد.
دوطرف همچنان بر قانونمند شدن سفر شهروندان افغانستان به ایران به ‌منظور جلوگیری از وقوع رویدادهای ناگوار تأکید کردند و روی یک‌رشته مسایل مهم دوجانبه به‌شمول برگزاری زودهنگام کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران-افغانستان صحبت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا