آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهروند صلحسیاستصلح

اتمر با وزیر خارجه چین در باره روند صلح و مبارزه تروریزم دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشور در حاشیۀ چهارمین نشست گروه تماس افغانستان – سازمان همکاری شانگهای با وانگ‌یی وزیر امور خارجۀ چین در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، روند صلح و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه در امر مبارزه با تهدیدات مشترک دیدار و گفت‌وگو کرد.


این دیدار عصر روز گذشته در تاجیکستان صورت گرفته است.
به نقل از وزارت خارجه، حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ کشور روی افزایش حملات و خشونت‌ها از جانب طالبان در تبانی با جنگ‌جویان خارجی و گروه‌های تروریستی منطقه‌‌ای وبین‌المللی به ‌ویژه گروۀ تروریستی ترکستان شرقی در افغانستان صحبت کرده و بر اقدامات فوری در جهت مهار این تهدیدات که ثبات و رفاه منطقه را به مخاطره انداخته است، تأکید کرد.
وانگ یی وزیر امور خارجۀ چین، ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها توسط طالبان و گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در افغانستان، از خواست کشورش برای جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد.


آقای یی تمکین طالبان برای دریافت راه حل سیاسی به معضل افغانستان و قطع روابط شان با گروه‌های تروریستی را آزمون بزرگ در جهت اثبات حسن‌نیت طالبان برای ورود به روند سیاسی خواند.
وزیر امور خارجۀ چین استقرار صلح و ثبات پایدار را در افغانستان بدون ملاحظات جئوپولتیک به نفع کشورش دانسته و بر تعهد همکاری‌های همه‌جانبه چین با مردم و دولت افغانستان، تأکید کرد.
وزرای امور خارجۀ دو کشور همچنان روی گسترش همکاری‌ها در خصوص تأمین امنیت، استقرار صلح، و رشد اقتصادی صحبت کرده و در مورد تماس تیلفونی رؤسای جمهوری دو کشور که قرار است به تاریخ ۱۶ جولای به هدف گسترش همکاری‌ها در سه محور فوق الذکر برقرار شود، بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا