آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

اجماع ملی و روند صلح؛ رایزنی عطامحمد نور و چهره‌های سیاسی

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در پستی فیسبوکی از دیدار و رایزنی با داکتر عبدالله، محمد محقق، یونس قانونی، محمد کریم خلیلی و بابر فرهمند خبر داده و گفته که در این دیدار روی روند صلح، شکل‌دهی اجماع ملی، وضعیت جاری و ضرورت همسویی میان احزاب و سیاسیون تاثیرگذار بحث شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، صفحه رسمی فیسبوک عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی امروز دوشنبه(۱۹عقرب) از دیدار و رایزنی او با برخی شخصیت‌های سیاسی خبرداد.

گفته شده که محور این دیدار و رایزنی، شکل‌دهی روند اجماع ملی، چگونگی‌ وضعیت جاری و ‌اوضاع سیاسی، روند گفت‌وگو میان افغان‌ها و پروسه صلح و همچنین ضرورت هم‌سویی میان احزاب ‌‌و شخصیت‌های تاثیر گذار سیاسی برای بهبود وضعیت کشور و برنامه‌های آینده بوده است.

عطامحمد نور در مراسم سالیاد شهید کاظمی نیز از ضرورت ایجاد اجماع ملی سخن زده و به طالبان هشدار داده بود که اگر دست از خشونت و کشتار مردم بر ندارند، علیه آنان مردم را بسیج خواهد کرد.
در این نشست محمد کریم خلیلی، محمد یونس قانونی، محمد محقق از رهبران سیاسی و داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی و بابر فرهمند معاون او اشتراک داشتند.

آقای نور اخیراً به کابل آمده و تلاش‌هایی را در جهت ایجاد اجماع ملی برای حمایت از نظام و دستاوردهای بیست ساله کشور در برابر تهدیدهای طالبان آغاز نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا