آخرین اخبارافغانستانمصاحبه

مشاور رییس‌ جمهور:

احزاب سیاسی در هرات آبرو و اعتبار حکمتیار را به باد دادند

مشاور ریاست جمهوری افغانستان بیان می‌دارد حادثه اخیر بالای گلبدین حکمتیار از سوی احزاب سیاسی هرات – افغانستان نیز طرح‌ریزی و سازماندهی شده‌است.


سیروس علاف، مشاور رییس‌جمهور و عضو برجسته شورای اقتصادی افغانستان در گفت‌وگوی اختصاصی با سید غفورهاشمی، خبرنگار خبرگزاری دید در غرب کشور، روی سه محور اساسی برای ولایت هرات صحبتی را داشته است.
بیشترین حرف‌های این مقام حکومتی، پیرامون حال و هوای وضع سیاسی، امنیتی و اقتصادی این نقطه از افغانستان نیز بوده‌است.
آقای علاف، ابتدا در پیوند به ماه محرم الحرام حسینی در ولایت هرات صحبت کرد و گفت که تلاش‌های زیادی در زمینه تامین امنیت و تدابیر شدید امنیتی برای مساجد این بزرگ شهر افغانستان روی دست گرفته شده، تا این ایام در فضای «آرام و برادری» بین مردم تسنن و تشیع برپا شود.
او می‌گوید، برای برخی از مساجد ولایت هرات که مورد تهدید امنیتی قرار دارد، با سلاح‌های مردم که طبق قانون ثبت شده ‌است، جنگ‌افزار نظامی توزیع می‌شود.
به گفته آقای علاف، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مساجد دینی – مذهبی در ولایت هرات سلاح گرم توزیع شده، تا امنیت در آن مناطق بهتر گرفته شود.
وی علاوه می‌کند، بیشترین جنگ‌افزارهای نظامی تناسب به ولسوالی‌های هرات در مرکز شهر برای مساجد توزیع شده، تا مردم برای روزهای «تاسوعا و عاشورای» حسینی از آمادگی بالای برخوردار باشند.
برادری و یکپارچگی مردم سنی و مردم شیعه هرات توانسته، تا جایگاه مسلمانان را در جهان اسلام ثابت کند و نقش حامیان گروه‌های افراطی – تروریستی را نیز نابود بسازد.
احزاب سیاسی در هرات پیرامون کفش زدن به جان حکمتیار، نقش شان را خوب بازی کردند!
مشاور ریاست جمهوری افغانستان بیان می‌دارد، حادثه اخیر بالای گلبدین حکمتیار از سوی احزاب سیاسی هرات – افغانستان نیز طرح‌ریزی و سازماندهی شده‌است.
به گفته وی، احزاب بزرگ سیاسی کشور به خوبی نقش شان را بازی کردند و آبرو و اعتبار حکمتیار را به باد دادند.
این مقام تصریح می‌کند، یگانه تباهی مردم افغانستان ناشی از موجودیت همین احزاب سیاسی بوده که همه‌روزه وضع کنونی به نگرانی تبدیل می‌شود.
آقای علاف در این مورد از کدام حزب و گروهی نام نبرد، اما گفت که در پشت پرده بی‌حرمتی به رهبر حزب اسلامی افغانستان دیگر احزاب سیاسی کشور نیز نقش داشتند.
موصوف تاکید دارد، اگر تمام مردم افغانستان متکی به یک حزب واحد باشند که آن حزب پیرو رشد و انکشاف کشور باشد، دیگر افغان‌ها با مشکلات زیاد، زندگی شان را به سختی دنبال نخواهند کرد.
آیا وضع اقتصادی افغانستان تناسب به دو سال پیش بهبود یافته‌است؟
عضو برجسته شورای اقتصادی افغانستان خاطرنشان کرد، اوضاع اقتصادی کشور مقایسه با دو سال گذشته بهبود یافته‌است.
او می‌افزاید، اکثر برنامه‌های اقتصادی از سوی ریاست جمهوری افغانستان کارهای، زیربنایی‌اش پیشرفته و جای نگرانی نیز در این باره نمی‌باشد.
سیروس علاف افزود که پول‌ها و امتیازاتی که در گذشته از سوی کشورهای غربی وارد افغانستان می‌شد، در حال حاضر آن پول‌ها «نیست و نابود» شده‌ و قرار نیست که دوباره آن هزینه‌ها به کشور ارسال شود.
این مقام همچنان یادآورشد، مردم افغانستان باید از صفر (۰) شروع کنند و نباید چشم و انتظار کمک‌های غربی‌ها باشند، تا زندگی شان را سپری شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا