آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

احمد ضیا سراج: طالبان با گروه‌های تروریستی دیگر «انتحاری» خرید و فروش می‌کنند

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که طالبان همراه گروه‌های تروریستی دیگر بازار خرید و فروش و حتا قرض‌گیری انتحار‌ها را ایجاد نموده و با گروه‌های مختلف ارتباط منظم دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی که امروز دوشنبه(۳ قوس) برنامه‌های کاری‌اش را در مجلس نمایندگان ارایه می‌کرد، گفت که طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به ‌صورت منظم از توانایی‌های یک‌دیگر در انجام حملات‌ تروریستی استفاده می‌کنند.

او افزود که برمنبای اسناد و اطلاعات ریاست عمومی امنیت ملی، این گروه‌ها علاوه بر ایجاد خریدوفروش بازار انتحاری‌ها، در بخش شریک‌سازی مسائل آموزشی و توانایی‌های یکدیگر نیز باهم همکاری دارند.
سرپرست امنیت ملی تأکید کرد: «طالبان وقتی به یک انتحاری ضرورت داشته باشند، از سایر گروه‌ها[قرضه] می‌گیرند».
همچنان به گفته‌ او، در بسیاری از حملات یک گروه تروریستی طرح‌‌ریزی آن را انجام می‌دهد، گروه دومی مسائل لوجیستیکی آن را فراهم می‌کند و گروه سومی نیز انتحاری آن را می‌فرستد.
از سویی هم، احمدضیا سراج گفت که افغانستان هم‌اکنون در یک جنگ تحمیلی به‌سر می‌برد و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور با بیش از ۲۰ گروه تروریستی که حمایت مستقیم و غیرمستقیم کشورهای منطقه و سازمان استخباراتی آنان را دارند، در حال مبارزه اند.
او همچنان گفت که هدف تعدادی از این گروه‌ها در خارج از افغانستان است، اما به کمک گروه طالبان در افغانستان فعالیت می‌کنند.
آقای سراج افزود: «طالبان چتر اصلی تمام گروه‌های تروریستی است. زمینه‌ساز تمام این فعالیت‌ها طالبان است. بدون شک بدون همکاری طالبان امکان ندارد که گروه‌های تروریستی دیگر در شاه‌جوی زابل، اندر غزنی و جرم بدخشان فعالیت داشته باشند».
سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت که هیچ یکی از این کشورها توانی را که افغانستان در مقابله این گروه‌ها می‌پردازد، ندارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا