آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثدسته بندی نشده

ادامه درگیری میان مهاجمان و نیروهای دولتی در ننگرهار/ مسئولیت حمله را داعش پذیرفت

درگیری میان مهاجمان انتحاری و نیروهای دولتی که از شامگاه روز گذشته آغاز شده، تاکنون ادامه دارد و سه مهاجم از پا در آمده است. مسئولیت این رویداد را گروه تروریستی داعش به دوش گرفته است.


به گزارش خبرگزاری دید، درگیری بین نیروهای دولتی و مهاجمان به محبس مرکزی ننگرهار که از شش و چهل دقیقه عصر دیروز آغاز شد، همچنان ادامه دارد. گفته شده که تاکنون سه مهاجم از پا درآمده‌ است.
طبق اعلام منابع صحی تاکنون ۱۳ کشته و ۴۲ زخمی به شفاخانه انتقال یافته‌اند.
عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان در ناحیه‌ چهارم شهر جلال‌آباد همچنان ادامه دارد و تاکنون سه مهاجم از پا درآمده است.
گروه طالبان که در ایام عید آتش‌بس اعلام کرده بود، دست داشتن این گروه در این حمله را رد کرده، گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.
ساعت ۶ و چهل دقیقه دیشب یک موتر بمب در مقابل زندان ننگرهار منفجر شد و پس از آن چندین مهاجم مسلح با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
به گفته مقامات محلی، پاسگاه‌های امنیتی محبس مرکزی بطور کامل در کنترول نیروهای افغان قرار دارند و عملیات تصفیوی در محل جریان دارد.
گفته می‌شود که حدود صد زندانی که از محبس مرکزی ننگرهار فرار کرده بودند، دوباره دستگیر شده‌اند، اما گروه داعش مدعی است که پنجاه تن از زندانیان موفق به فرار شده‌اند.
گروه تروریستی داعش در حالی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است که دیروز ریاست عمومی امنیت ملی از کشته شدن یک عضو ارشد این گروه خبر داد.
این ریاست در خبرنامه‌ای به روز شنبه گفت که ضیا الرحمن معروف به اسدالله اورکزی مسئول استخبارات شاخه خراسان داعش در شهر جلال‌آباد کشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا