آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثسیاست

ادعای تلفات غیرنظامیان، پای مقام‌های ارشد امنیتی و ناتو را به پکتیا کشاند

پس ادعای تلفات غیرنظامیان در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیت ملی در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا، مقام‌های ارشد امنیتی و ناتو به شهر گردیز، مرکز این ولایت رفتند

به گزارش خبرگزاری دید، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی، اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان پس از چاشت روز پنج‌شنبه (بیست‌وچهارم اسد) به ولایت پکتیا سفر و با مقام‌های محلی ولایت‌های پکتیا و پکتیکا دیدار و گفت‌وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی والی پکتیا گفته است که هدف این سفر بررسی ادعای تلفات غیرنظامیان در منطقه گلال کوه ولسوالی زرمت ولایت پکتیا بوده است.

به تاریخ بیستم ماه اسد بود که گزارش شد در پی اجرای یک عملیات از سوی نیروهای امنیت ملی در ولایت پکتیا، به شماری از غیرنظامیان آسیب رسیده است.

ریاست عمومی امنیت ملی در همان زمان اعلام کرد در این عملیات که به یک مخفی‌‎گاه گروه طالبان در ولسوالی زرمت اجرا شد، ۱۱ عضو این گروه کشته‌ شده‌اند، اما باشند‌گان محل و گروه طالبان مدعی شدند که قربانیان این عملیات غیرنظامیان و افراد ملکی بوده‌اند.

پس از این رویداد شماری از بزرگان قوم و باشندگان ولسوالی زرمت پکتیا به روز (سه شنبه ۲۲اسد) برای دادخواهی به کابل آمدند و ادعا کردند که قطعه‌ «صفر یک» ریاست عمومی امنیت ملی، ۱۱ تن از باشندگان این منطقه را از خانه‌های شان بیرون کشیده وبه گلوله بسته است. 

با این حال، دفتر مطبوعاتی والی پکتیا گفته است که مقام‌های ارشد امنیتی افغان و ناتو پس از بحث همه جانبه، یک هیئت با صلاحیت را برای بررسی ادعای تلفات غیرنظامیان گماشته است تا پس از تکمیل تحقیق و بررسی گزارش‌ آن را با مسئولان مربوط شریک کند.

 از جانب دیگر، وزارت دفاع ملی نیز گفته است که سفر مقام‌های ارشد امنیتی افغان و ناتو به هدف ارزیابی وضعیت امنیتی ولایت‌های جنوب‌شرق انجام شده است. به نقل از یک خیرنامه وزارت دفاع ملی، اسدالله خالد و دیگر مسئولان امنیتی گفته‌اند که تأمین امنیت ولایت‌های جنوب‍‌‌شرق در اولویت قرار دارد و برای تأمین امنیت شاهراه‌ها از تمام توان کار گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا