آخرین اخبارافغانستانسیاست

اداره امور:

ادعای نماینده مجلس نادرست است/ ۳۳ میلیون افغانی مصرف شده نه دالر

اداره امور ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که ادعای یک نماینده مجلس در پیوند به قرارداد ۳۰میلیون دالری تامین سبزیجات اداره امور، گفت که این ادعا نادرست است و موضوع با مکتوب رسمی به مجلس نمایندگان ابلاغ شده است.

ادامه امور
به گزارش خبرگزاری دید، اداره امور ریاست جمهوری امروز پنجشنبه(۲دلو) گفته است که ادعای یک نماینده مجلس مبنی بر مصرف ۳۰ میلیون دالر برای تامین سبزیجات این اداره نادرست است.
در اعلامیه این نهاد آمده: ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری اسلامی افغانستان پس از ادعای یک تن از اعضای ولسی جرگه شورای ملی مبنی بر قرارداد سی میلیون دالری برای تامین سبزیجات این اداره، طی مکتوب رسمی شماره ۱۵۲۴۷ تاریخ ۰۲/۱۱/۱۳۹۹ تمامی جزئیات قراردادهای تدارک سبزیجات را از طریق وزارت محترم دولت در امور پارلمانی به شورای ملی، ابلاغ نمود.
در این اعلامیه افزوده شده که اداره امور افزون بر مهمانان داخلی و خارجی، مواد غذایی حدود پانزده هزار کارمند مربوط به ریاست جمهوری و دیگر نهادهای مربوطه آن را تامین می‌کند.
به نقل از اعلامیه، به طور مجموعی در سال مالی ۱۳۹۹حدود ۳۳ میلیون افغانی که حدود ۴۲۸ هزار دالر امریکایی می‌شود، به مصرف رسیده است. بناً رقم ۳۰ میلیون دالری که از سوی نمایندۀ مردم در ولسی جرگه ارائه گردیده است، کاملاً نادرست و به دور از واقعیت است.
پیشتر یک وکیل پارلمان مدعی شده بود که اداره امور ریاست جمهوری مبلغ بیش از ۳۰ میلیون دالر امریکایی را برای تامین سبزیجات ریاست جمهوری هزینه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا