آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

ارائه خدمات بهداشتی در کابل از سوی ناروی ادامه می‌یابد

نخست‌وزیر ناروی می‌گوید کشورش آماده است خدمات بهداشتی را در کابل ادامه دهد، به شرط این که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان امنیت آن‌ها تأمین شود.


به نقل از واشنگتن‌پست، ارنا سولبرگ نخست‌وزیر ناروی پس از نشست رهبران سازمان ناتو در بروکسل گفته است که این کشور آماده است تسهیلات بهداشتی دیپلمات‌ها و پرسونل امدادی را در کابل ادامه دهد، مشروط بر این که امنیت آن‌ها پس از خروج نیروهای خارجی تأمین شود.
نخست‌وزیر ناروی گفته است: در حال حاضر، اوضاع افغانستان شکننده است. ناروی موافقت کرده است فعالیت شفاخانه موقت را در جریان انتقال و تا زمانی که شفاخانه ملکی تأسیس شود، تمدید کند.
در همین حال، اریکسن سوریده وزیر امور خارجه ناروی نیز گفته است: شفاخانه موقت بخش کلیدی حضور دیپلماتیک و ملکی ما در کابل است. اطمینان از این که ناروی و سایر جامعه بین‌المللی می‌توانند به کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های انکشافی و حمایت از روند صلح در افغانستان ادامه دهند، بسیار حیاتی است.
گفتنی است که رهبران ناتو روز دوشنبه در بروکسل گردهم آمدند و در باره خروج نیروهای خارجی از افغانستان و ادامه کمک‌ها به این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا