آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

ارائه طرح بانک مرکزی برای تسهیل انتقالات بین‌المللی پول

بانک مرکزی گفته است که با در نظرداشت وضعیت کشور طرحی برای تسهیل در انتقالات بین‌المللی پول تهیه کرده که بر اساس آن تاجران می‌توانند از طریق بانک‌های تجارتی انتقالات پولی انجام بدهند.


به گزارش خبرگزاری دید، در یک اطلاعیه‌ بانک مرکزی که امروز شنبه(۱۰ میزان) از طریق صفحات مجازی این بانک منتشر شده، آمده است که در این طرح به بانک‌های تجارتی نیز اجازه داده شده است تا به ‌منظور تقویت تجارت و فراهم‌کردن تسهیلات لازم به تاجران، برای کالا و خدمات از قبل تعیین شده خدمات انتقال پول را ارائه کنند.
مواد ارتزاقی، ادویه‌جات طبی و زراعتی، مواد سوختی، مواد بهداشتی، مواد خام و پرزه‌جات صنعتی مورد استفاده در تولید مواد اولیه، پول صرفیه‌ برق، اجناس و خدمات مخابراتی و ترانسپورتی ضروری و حفظ و مراقبت سیستم‌ها از کالا و خدماتی هستند که برای تهیه و انجام آن به تاجران و بانک‌های تجارتی اجازه‌ انتقالات پولی داده شده است.
بانک مرکزی در ادامه گفته است که به‌ خاطر فراهم‌ کردن تسهیلات لازم برای مردم در سیستم بانکی و تجارتی متعهد است و تلاش می‌کند تا سکتور مالی و بانکی را بیشتر از گذشته تقویت و همه معاملات را به‌زودی به ‌گونه‌ عادی برگرداند.
با این حال، به دنبال سقوط نظام جمهوری در کشور، تمام خدمات بانکی و اداری مختل شده و تاکنون سروسامان نیافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا