آخرین اخبارامنیت و حوادثجهاندسته بندی نشده

ارتش سوریه به کوبانی و منبیج نیرو می‌فرستد/ کردها به امریکا هشدار دادند

شبکه تلویزیونی عربی زبان المیادین به تازگی گزارش داد که ارتش سوریه ظرف دو شبانه روز آینده به کوبانی و منبیج قوای نظامی می‌فرستد، تلویزیون سوریه اما گزارش می‌دهد که نیروهای سوری به سوی شمال این کشور برای مقابله با ترک‌ها روانه شده‌اند.
این شهرها اکنون در کنترول نیروهای دموکراتیک سوریه یا گروه‌های شبه نظامی کرد مورد حمایت غرب است.
کردها گروهای شبه نظامی مورد حمایت غرب هستند که از سوی ترکیه تروریست خوانده می‌شوند و سوریه نیز در پی نابودی آنان است.
در همین حال، خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) خبر داده که شبه نظامیان کرد در شمال سوریه به امریکا هشدار داده‌اند که در صورت عدم حمایت از این شبه‌نظامیان، آنان به روسیه و حکومت سوریه متحد خواهند شد.
فرمانده کل شبه نظامیان کُرد سوریه: در صورتی که امریکا اقدامی برای توقف عملیات ترکیه در شمال سوریه و حمایت از کُردها انجام ندهد، کردها به همپیمانی با روسیه و نظام سوریه متوسل می شوند.

در این میان انقره این شبه نظامیان کرد را در تماس و همکاری به سازمان پ ک ک دانسته و مدعی است که آن ها علیه منافع ترکیه دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
بر اساس طرحی که رجب طیب اردوغان رییس‌ جمهور ترکیه در روز یکشنبه از آن پرده برداشت، این شهرها بخشی از کمربندی است که ترکیه در نظر دارد آن را اشغال کند.
دو روز پیش رییس جمهور ترامپ اعلام کرد که نیروهای امریکایی این منطقه را ترک خواهند کرد و به دنبال آن ترکیه گفت که قصد دارد مواضع کردها را مورد حمله قرار دهد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا