آخرین اخبارجهانسیاست

ارتش سوریه وارد شهر کردنشین تل‌تمر شد

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه اعلام کردند که پس از توافق با کردها، ارتش این کشور وارد شهر تل تمر از شمال شرق سوریه شده است.

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه اعلام کردند که پس از توافق با کردها، ارتش این کشور وارد شهر تل تمر از شمال شرق سوریه شده است.
به نقل از بی بی سی، شهر تل تمر تا پیش از این تحت کنترل دولت محلی شمال سوریه تحت هدایت کردها قرار داشت.
نیروهای ارتش سوریه با ورود به این شهر در محدوده توپخانه ارتش ترکیه قرار گرفته‌اند.
کردهای سوریه می‌گویند که دولت این کشور با اعزام ارتش به مرز شمالی برای جلوگیری از عملیات تهاجمی ترکیه علیه آن‌ها موافقت کرده است.
خبر این توافق درحالی اعلام می‌شود که امریکا اعلام کرده باقی نیروهایش، شامل هزار سرباز را به دلیل «آسیب پذیر بودن» شرایط در شمال سوریه از آنجا خارج می‌کند.
عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه که هفته پیش شروع شد با هدف اخراج نیروهای کرد از نواحی واقع در طول مرز سوریه انجام می‌شود، چون ترکیه آنها را «تهدیدی» برای خود عنوان می‌کند.
در پایان هفته نواحی تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (که عمدتا از جنگجویان کرد تشکیل شده) هدف بمباران شدید قرار گرفتند و نیروهای ترکیه علیه دو شهر مرزی پیشروی زیادی داشته اند.
دولت محلی شمال سوریه تحت هدایت کردها گفته است که ارتش سوریه به عنوان بخشی از این توافق در طول کل مرز شمالی مستقر خواهد شد.
نیروهای دمکراتیک سوریه در بیانیه‌ای اعلام کردند که این توافق به آن‌ها کمک خواهد کرد «با این تجاوز مقابله کنند و نواحی که ارتش ترکیه و مزدورانش وارد آن شده اند را آزاد کنند.»
توافق تازه نمایانگر یک تحول قابل توجه برای کردهاست که در پی از دست دادن حمایت نظامی امریکا برای گرفتن کمک به دولت سوریه روی آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا