اسلایدشوجهان

سازمان عفو بین‌الملل:

اروپا در پی حل بحران پناهجویان نیست

نماینده سازمان عفو بین‌الملل در این باره می‌گوید: اروپا نمی‌خواهد این کار را عملی کند. اگر اراده آن وجود داشت آن را عملی می‌کردند…



اروپا همچنان با چالش بزرگ پناهجویان مواجه است. دو سال پیش کمیسیون اروپایی پروژه‌ای برای استقرار صدها هزار پناهجو در اروپا طراحی کرد. قرار شد طبق این طرح نزدیک به ۱۶۰ هزار تن از پناهجویان در کشورهای مختلف اروپایی مستقر شوند. امروز دو سال از این برنامه می‌گذرد، اما هنوز خبری از حل بحران نیست و تنها اروپا موفق شده است تا ۱۸ درصد از پناهجویان مورد بحث را اسکان دهد.
به نقل از یورونیوز، نماینده سازمان عفو بین‌الملل در این باره می‌گوید:« اروپا نمی‌خواهد این کار را عملی کند. اگر اراده آن وجود داشت آن را عملی می‌کردند. زمانی که بانک‌ها ورشکست می‌شوند، اروپا سریعا به کمک آن‌ها می‌آید، در واقع اینجا بحث اراده سیاسی است. اروپا اراده لازم برای حمله به این بحران بشری را ندارد.»
تنها کشوری که به تعهداتش در قبال پناهجویان عمل کرده است، جزیره مالت است. البته ایرلند و فنلاند هم به ظرفیت‌های تعیین‌شده نزدیک هستند. کمیسیون اروپا دو روز دیگر درباره این طرح و نتایج آن به شهروندان گزارش می‌دهد. معضل اصلی تنها کشورهای شرق اروپا نیستند که از اجرای تعهدات شانه خالی می‌کنند، حتی فرانسه و بریتانیا هم به تعهدات عمل نکرده‌اند. در این میان، بدترین شاگردان این کلاس لهستان، جمهوری چک مجارستان و اسلواکی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا