آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

ارگ از اعلام آتش‌بس طالبان برای عید استقبال و بر آتش‌بس دایمی تاکید کرد

ریاست جمهور با نشر اعلامیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم طابان مبنی بر آتش‌بس در ایام عید استقبال کرده، اما بر آتش‌بس دایمی و قطع جنگ تاکید کرد


به گزارش خبرگزاری دید، طبق اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، غنی هم‌چنان به نیروهای امنیتی دستور داده است که مثل همیشه در تامین امنیت مردم افغانستان بکوشند و در صورت تخطی «دشمن» در دفاع از مردم کوتاهی نکنند.
در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری که روز دوشنبه(۲۰ ثور) نشر شد، آمده است که تأکید دولت و مردم افغانستان بر آتش‌بس «واقعی و دایمی» است.
طبق اعلامیه ارگ، توسل به خشونت، قتل و کشتار افراد ملکی، انهدام زیربناها و اماکن عامه نه تنها در روز های عید بلکه در هیچ روزی جواز شرعی ندارد.
در این اعلامیه تصریح شده است: «اکنون که نیروهای بین‌المللی از افغانستان خارج می‌شوند و مراجع معتبر دینی و علمای جهان اسلام، جنگ در افغانستان را خلاف رهنمودات دینی می‌دانند، طالبان هیچ دلیل شرعی برای ادامه کشتار مردم افغانستان ندارند».
ارگ می‌گوید که طالبان از عملیات چند هفته اخیر خود این را باید آموخته باشند که محاسبه‌شان از پیروزی در میدان جنگ در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اشتباه محض بوده است.
دولت به نمایند‌گی از مردم از طالبان خواسته است که به خواست مردم برای آتش‌بس دایمی پاسخ مثبت بدهد و به میز مذاکره برگردند تا مردم به حق اساسی خود که زنده‌گی در فضای صلح عادلانه و پایدار است، برسند.
گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای به مناسبت عید فطر سه روز آتش‌بس اعلام کرده است. این خبرنامه بامداد روز دوشنبه، بیستم ثور سه روز پیش از عید فطر نشر شده است.
این گروه به افراد تحت امر خود دستور داده است که از اول تا سوم عید فطر حملات تعرضی را متوقف کنند. در خبرنامه به افراد طالبان گفته شده است که اگر در این سه روز جانب مقابل حمله کند، به دفاع مناطق خود بپردازند.
افراد طالبان از رفتن به ساحات تحت کنترل دولت منع شده‌اند و به همین ترتیب از آن‌ها خواسته شده است که نیروهای دولتی را اجازه ورود به ساحات تحت کنترل خود ندهند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا