آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ارگ: حکمتیار از نیروهای امنیتی معذرت بخواهد

ریاست جمهوری خواستار معذرت‌خواهی گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از نیروهای امنیتی شد.

ریاست جمهوری خواستار معذرت‌خواهی گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از نیروهای امنیتی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، حکمتیار روز شنبه(۲۳ سنبله)، در یک همایش انتخاباتی‌ دسته «صلح و عدالت اسلامی» در کابل گفت که جوانان افغان برای داشتن «انگیزه مقدس» به میدان‌های جنگ نمی‌روند، بل‌که فقر و بی‌کاری آن‌ها را به صفوف نیروهای دولتی کشیده است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم‌چنان مدعی است که تلفات نیروهای دولتی در نبردها بلند است و روزانه شمار قابل توجهی از این نیروها در نبردها کشته می‌شوند.
با این حال، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری در کابل اظهارات حکمتیار را درباره نیروهای امنیتی اهانت‌آمیز و غیرمسئولانه توصیف کرد و گفت که حکومت افغانستان خواهان معذرت‌خواهی آقای حمکتیار از نیروهای امنیتی است. به گفته او، حکمتیار به برکت همین نیروها نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.
گلبدین حکمتیار در این همایش انتخاباتی همچنان رییس جمهور غنی را مانعی در برابر صلح خواند و افزود که حلقاتی در حکومت از تداوم جنگ منفعت به دست می‌آورند.
سخنگوی ارگ این اظهارات گلبدین حکمیار را نیز رد کرد. صدیق صدیقی افزود که دولت افغانستان حامی صلح در کشور است اما باید این صلح با مالکیت و مدیریت خود افغان‌ها به پیش برده شود.
به تاز‌گی امریکا مذاکراتش با طالبان را متوقف کرده است. حکومت افغانستان نیز اعلام کرده که همه تلاش‌های مرتبط به صلح را تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متوقف کرده است.
همزمان با توقف مذاکرات صلح احتمال این‌که شدت جنگ در کشور افزایش یابد بیش‌تر است. هرچند حکومت افغانستان از بهبود وضعیت امنیتی تا ۱۰ روز دیگر خبر داده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا