آخرین اخبارآسیای میانهروند صلحسیاستمنطقه

ازبیکستان: تلاش‌ها در حمایت از روند صلح منسجم گردد

رییس جمهور ازبیکستان می‌گوید که برقراری صلح در افغانستان دهلیزهای جدید حمل و نقل را باز خواهد کرد و اینکه تلاش‌های کشورهای جهان در حمایت از این روند باید یکپارچه شود.

به گزارش خبرگزاری دید، شوکت میرضیایوف رییس جمهور ازبیکستان روز گذشته در کنفرانس سران سازمان همکاری‌های شانگهای پیشنهاد داد که کنفرانس بین‌المللی در رابطه به افغانستان در تاشکند برگزار شود.
رییس جمهور ازبیکستان با بیان اینکه یک کنفرانس بین‌المللی در رابطه به افغانستان در بهار سال ۲۰۲۱ در تاشکند برگزار شود، گفت: «افغانستان دورنمای حل صلح‌آمیز جنگ داخلی را که سال‌ها طول کشید، ارائه کرده بود. مهم است که تلاش‌های مان را در حمایت از این نشانه‌های مثبت برای پیشبرد روند صلح متحد سازیم».
به گفته آقای میرضیایوف، چشم‌اندازهای جدید صلح در افغانستان، دهلیزهای جدید حمل و نقل را باز می‌کند که می‌تواند نقش افغانستان را به عنوان پل ارتباطی دوباره احیا کند.
وی افزود: «ما پیشنهاد می‌کنیم در مورد این و سایر موضوعات در اپریل ۲۰۲۱ در تاشکند و در کنفرانس بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: روابط منطقه‌ای – چالش‌ها و فرصت‌ها» بحث کنیم».
میرضیایوف خاطرنشان کرد که ارائه کمک اقتصادی به ملت افغانستان ضروری است.
رییس جمهور میرضیایوف تأکید کرد که ازبیکستان خواستار سریع‌ترین طرح عملی در مورد بهبود ساختار اقتصادی – اجتماعی افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا