آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت مالیه:

از آغاز سال مالی تاکنون بیش از ۱۳۵ میلیارد افغانی عایدات گردآوری شده است

افغانستان / آخرین خبر / اقتصاد و توسعه
وزارت مالیه کشور از جمع آوری ۱۳۵ میلیارد و ۷۶۷میلیون افغانی عایدات ملی در ده ماه گذشته خبرداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ وزارت مالیه که امروز شنبه( ۳ عقرب) منتشر شده، آمده است که تنها در دو هفته‌ اخیر، مبلغ هشت میلیارد و ۷۶۷ میلیون افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است.

به نقل از اعلامیه، از این میان، ۸۰۸ میلیون افغانی از مستوفیت‌ها، دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون افغانی از عواید مالیاتی، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون افغانی از عواید غیرمالیاتی و سه میلیارد و ۸۳۶ میلیون افغانی از بخش گمرکات به‌دست آمده است.
از سویی هم، وزارت مالیه افزوده است که از آغاز سال مالی جاری تا امروز، مبلغ ۸۹ میلیارد و ۱۸۸ میلیون افغانی معادل ۵۴ درصد بودجه‌ انکشافی و مبلغ ۲۰۹ میلیارد و ۱۴۳ میلیون افغانی معادل ۶۸ درصد بودجه‌ عادی به مصرف رسیده است.
براساس معلومات این وزارت، از مجموع کل بودجه‌ سال مالی جاری، مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۳۳۱ میلیون افغانی معادل ۶۳ درصد آن به مصرف رسیده است.
بودجه‌ سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ۴۲۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون افغانی در نظر گرفته شده بود. از این جمله ۲۸۹ میلیارد افغانی آن بودجه عادی و ۱۳۹ میلیارد دیگر آن بودجه انکشافی است.
با شیوع ویروس کرونا در کشور، حکومت سند بودجه را تعدیل و مبلغ ۸۹ میلیارد افغانی دیگر را به‌خاطر مبارزه‌ مؤثر و همه‌جانبه با ویروس کرونا، حمایت از مردم و رفاه عامه اضافه کرد. طرح پیشنهادی حکومت در این زمینه از سوی مجلس نمایندگان نیز تصویب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا