آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمسیاست

محب:

از اعلامیه نشست مسکو استقبال می‌کنیم/ تغییرات در وزارت داخله به خاطر اجرای اصلاحات است

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که حکومت افغانستان از اعلامیه نشست مسکو حمایت می‌کند و همچنان تغییرات در وزارت داخله برای اعمال اصلاحات بوده و جنبه سیاسی ندارد.


به گزارش خبرگزاری دید، مشاور امنیت ملی کشور امروز شنبه(۳۰ حوت) در پیوند به عزل مسعود اندرابی از وزارت داخله گفت که این اقدام حکومت هیچ نوع جنبه سیاسی ندارد.
به گفته محب، تغییرات در ادارات ملکی و نظامی در حکومت یک اصل است و تصمیم اخیر ریاست جمهوری نیز برای اصلاحات در وزارت داخله گرفته شده است.
محب در پاسخ به این پرسش که داکتر عبدالله برکناری مسعود را غیر قابل قبول خوانده گفت که با داکتر عبدالله صحبت کرده و مشکلات و اختلافات سیاسی حل خوهد شد.
محب: امروز صبح با داکتر صاحب عبدالله صحبت کردم. مشکلات سیاسی از راه سیاسی حل می شود.
مشاور امنیت ملی در مورد حیات‌الله حیات که به سرپرسی وزارت امور داخله منصوب شده افزود که او در رابطه به بودجه کرونا در قندهار به دادستانی معرفی شده بود و پس از تحقیقات دادستانی اتهامی علیه او ثابت نشده است.

وی همچنان در پیوند به احیای پست معاونیت اول وزارت داخله و نصب ایوب سالنگی در این پست، گفت: تقاضای وزارت داخله بود که پست معاون اول از سال ۱۴۰۰ احیا شود. در نظام تغییر و تبدیل یک اصل است. ما می خواستیم که تشکیلات کوچک شود و کارایی بیشت،ر ولی خلاف توقع ما چنین نشد و دوباره نیاز بود که معاونیت اول احیا شود.
مشاور امنیت ملی تصریح کرد که دولت از اعلامیه نشست مسکو مبنی بر رد احیای «امارت اسلامی» استقبال می‌کند و این موضوع کشورهای منطقه و جهان نشان داد که کسی خواستار امارت طالبانی نیست.
او همچنان در پیوند به سقوط هلیکوپتر ارتش در بهسود از سوی افراد فرمانده علیپور تاکید کرد که فرقی میان او و طالبان نیست.
محب: فرقی میان علیپور و طالب نیست. اگر کسی می‌خواهد در صف نظام قرار بگیرد، جا برایش در امنیت ملی، ارتش ملی و پولیس ملی وجود دارد، ولی اگر کسی علیه نظام باشد فرق نمی‌کند که طالب باشد یا علی پور.
به گفته مشاور امنیت ملی، علیپور علیه نظام قرار گرفته و تاوان سقوط هلیکوپتر و خون سربازان را خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا