آخرین اخبارمصاحبه

مهمانان نوروزی به صورت رایگان پذیرایی می‌شود

مسئولان شهرداری مزار شریف گفتند: برای اسکان رایگان مهمانان نوروزی، ۶ باب مکتب داخل شهر را تخلیه و فرش می‌کنند.
با نزدیک‌شدن سال جدید خورشیدی و جشن باستانی نوروز، شهر مزار شریف حال و هوای دیگری به خود گرفته است و مسئولان شهرداری نیز از تغییرات و فعالیت‌هایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته خبر می‌دهند.
در همین زمینه، خبرگزاری دید مصاحبه‌ای با ضیاءالحق عطایی، رییس تنظیف و سرسبزی شهرداری مزار شریف انجام داده است.
دید: آمادگی برای پاکی شهر از چه زمانی شروع شده است؟
عطایی: برنامه تزئینات، پاک‌کاری و انتقال کثافات، از ماه دلو شروع شده بود و همه‌روزه جریان دارد. با استفاده از تجربیات سال‌های قبل، امسال با آماگی‌های بیشتر و تغییرات مثبت در سطح شهر به استقبال مهمانان نوروزی می‌رویم. امیدواریم که بتوانیم مانند سال‌های گذشته به بهترین نحوی ممکن از مهمانان پذیرایی کنیم.
دید: چه تغییراتی نسبت به سال قبل آمده است؟
عطایی: هر چند بخشی از کارها مانند سال‌های گذشته است، به گونه مثال، تزئین جاده‌ها، پایه‌های برق و دیوارها که تا روز ۲۵ حوت تکمیل خواهند شد؛ اما برخی از این برنامه‌ها متفاوت از سال‌های قبل است، تمامی جاده‌های عمومی برای آبیاری به شرکت‌های خصوصی واگذار شده‌ و چراغ‌های نورافشان نیز نصب شده است. قرار است پایه‌های برق با بیرق‌های مختلف مزین شود و در بخش‌های گوناگون شهر، به ویژه جاده‌های عمومی، بنرهای تزئینی‌ای که در آن شعارهای مختلف ملی و اجتماعی درج است، نیز نصب می‌شود.
دید: امسال نیز برای اسکان رایگان مهمانان نوروزی مکانی در نظر گرفته شده است؟
عطایی: یقیناً سرازیرشدن سیل عظیمی از شهروندان کشور از سراسر افغانستان و حتی مهمانانی از کشورهای همسایه، سبب می‌شود تا همه‌ای مهمان‌سراها و هوتل‌های شهر جواب‌گو نباشد، به ویژه از روزهای ۲۸ حوت الی ۲ حمل.
هر چند شهروندان مزار شریف، همه مهمان‌نواز هستند و هیچ خانه‌ای بدون مهمان نمی‌ماند؛ اما در سال‌های گذشته برخی از هم‌وطنان ما، جایی برای استراحت نمی‌یافتند، به همین منظور چند سال قبل بر اساس پیشنهاد والی محترم بلخ، برخی مکاتب برای پذیرایی رایگان از مهمانان آماده شد. امسال نیز مانند سال‌های گذشته، مکاتب برای اسکان رایگان مهمانانی که توانایی اجاره اتاق را ندارند و یا هم جای پیدا نمی‌توانند، در نظر گرفته شده است.
برای جشن امسال، ۶ باب مکتب در مرکز شهر مزار شریف در نظر گرفته شده است که هر مکتب ظرفیت پذیرش ۵ الی ۷ هزار نفر را دارد و قرار است بیش از ۳۵ هزار مهمان نوروزی در این مکاتب اسکان داده شوند.
دید: در این مکاتب چه سهولت‌هایی در نظر گرفته شده است؟
عطایی: مکاتب مذکور از سوی شهرداری فرش شده و از سهولت‌هایی مانند، تشناب و برق نیز برخوردار می‌باشند. هماهنگی‌های لازم با نیروهای پولیس برای تامین امنیت این مکاتب نیز صورت گرفته است و این اماکن به تاریخ ۲۶ ماه جاری تخلیه و از روز ۲۷ حوت ۱۳۹۵ الی ۲ حمل ۱۳۹۶ در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند.
دید: علاقه‌مندان چگونه می‌توانند از این اماکن استفاده کنند؟
عطایی: هر کسی از هموطنان و مهمانان نوروزی که جای برای استراحت ندارند و علاقه‌مند استفاده از این اماکن می‌باشند، می‌توانند به شهرداری مزار شریف که در قسمت جنوب‌شرق روضه شریف موقعیت دارد، مراجعه کرده و با ارایه اسناد و شناسنامه هویت، اجازه‌نامه اسکان در این مکاتب را دریافت کنند.
دید: در آخر چه گفتنی و پیامی دارید؟
عطایی: از همه‌ای مردم عزیز کشور می‌خواهم تا با خاطر آسوده و اطمینان کامل برای شرکت در میله عنعنوی و جشن ملی و باستانی نوروز به مزار شریف بیایند. همه‌ای آمادگی‌های لازم، در مورد تامین امنیت، پذیرایی از مهمانان و برگزاری برنامه‌های متنوع گرفته شده است. شهرداری مزار شریف و مردم مهمان‌نواز این شهر، مانند سال‌های گذشته در خدمت مهمانان گرامی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا