آخرین اخبارافغانستانسیاست

نبیل:

از چه زمانی پاکستان و تاجیکستان وصل شده‌اند/ نشر این نقشه اشتباه تخنیکی نیست

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور در واکنش به نشر اشتباه نقشه افغانستان در صفحه رسمی وزارت امور خارجه روسیه، می‌گوید از چه زمانی تاجیکستان با پاکستان وصل بود؟


به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور به تازگی در چند رشته توییت به نشر اشتباه نقشه افغانستان در صفحه وزارت امور خارجه روسیه انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع توسط کانال‌های دیپلماتیک شد.
وزارت امور خارجه روسیه با نشر نقشه افغانستان که گویا تاجیکستان به پاکستان وصل است، گفته است که نمایندگان ویژه روسیه، چین، امریکا و افغانستان به تاریخ ۱۸ ماه مارچ در مسکو در باره گفت‌وگوهای میان‌افغانی رایزنی می‌کنند.
در همین حال، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید: از چه زمانى تاجیكستان با پاكستان وصل بود؟ نشر اين نقشه در صفحه رسمى وزارت خارجه روسيه آنهم به مناسبت دعوت به مذاكرات بين‌الافغانى اشتباه تخنيكى پنداشته نخواهد شد.
وی افزود: وزارت خارجه جمهورى اسلامى افغانستان بايد در اين رابطه قبل از داير شدن كنفرانس مسكو رسماً اعتراض نمايد و وضاحت بخواهد! در غير آن بعد از قبول كردن سيم خاردار در امتداد خط ديورند، بخشيدن اين قسمت از خاک افغانستان را هم معامله بر خاک افغانستان بايد دانست!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا