آخرین اخبارافغانستانحکومت

وزیر صحت عامه:

استعفا نکرده‌ام ولی اداره امور ریاست جمهور مکتوبی فرستاده و گفته استعفایت پذیرفته شد

وزیر صحت عامه با نشر یک مکتوب و ویدئویی کوتاه در شبکه فیسبوک، می‌گوید که استعفا نکرده، ولی مکتوبی از اداره امور ریاست جمهوری دریافت کرده که در آن استعفایش منظور شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، احمد جواد عثمانی در صفحه‌ فیسبوکش نوشته است: «این جانب از بست وزارت صحت عامه استعفا ننموده‌ام، اما مکتوب هذا از ریاست عمومی اداره‌ امور مقام عالی ریاست‌جمهوری به وزارت صحت عامه مواصلت نموده که استعفای وزیر صحت عامه منظور است».
عثمانی در یک پیام ویدئویی گفته است که رییس‌ جمهور غنی روز گذشته و امروز از او خواسته است که از مقامش استعفا بدهد، اما او با ارائه‌ دلیل از استعفا خودداری کرده است.
در مکتوب اداره‌ امور ریاست‌ جمهوری عنوانی وزارت صحت عامه که امروز پنج‌شنبه (۱۱ جدی) صادر شده، آمده است که رییس‌ جمهور اشرف غنی استعفای احمد جواد عثمانی، وزیر صحت عامه را منظور کرده است.
در مکتوب همچنان آمده است: «استعفای وزیر صاحب منظور است و هر مدیری که تحت نظارتش فساد گسترده واقع شود مسئول است اگر ابهام وجود داشته باشد، خویش را معذول بپندارند».
در این مکتوب همچنان آمده است که براساس حکم مقام عالی ریاست‌ جمهوری، آقای عثمانی از سمتش برکنار شده است.

این درحالی است که چند روز پیش دادستانی کل از بازداشت چهار نفر در مربوطات وزارت صحت عامه به اتهام مطالبه‌ رشوت از کارمندان این وزارت خبر داد.
گفته شده بود که بازداشت‌شدگان؛ برادر و پسر کاکای احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه و دو نفر دیگر از جمله یک مشاور آقای عثمانی است.
وزارت صحت عامه اما با نشر یک اعلامیه، موضوع بازداشت آن افراد را رد کرده و گفت که آن‌ها برای تحقیق و با همکاری وزیر صحت به دادستانی رفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا