آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

وزارت معارف:

استفاده از دانش‌آموزان در کمپاین‌های انتخاباتی ممنوع است

وزارت معارف کشور اعلام کرد که استفاده از دانش‌آموزان در محافل پذیرایی از مهانان داخلی و خارجی و کارزارهای انتخاباتی ممنوع است .

وزارت معارف کشور اعلام کرد که استفاده از دانش‌آموزان در محافل پذیرایی از مهانان داخلی و خارجی و کارزارهای انتخاباتی ممنوع است .
وزارت معارف کشور با ارسال خبرنامه‌ای به خبرگزاری دید، اعلام کرد که استفاده از دانش آموزان مکتب‌ها در محافلِ پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی جداً ممنوع است و‌ به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه داده نخواهد شد تا از شاگردان در تبلیغات، تظاهرات و گردهمایی‌ها به شمول کازارهای انتخاباتی استفاده نماید.
خبرنامه می‌افزاید که این تصمیم با توجه به وضعیت امنیتی کشور به هدف جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های جسمی و روحی به شاگردان، حفظ بی‌طرفی و عدم دخیل ساختن معارف در مسایل سیاسی اتخاذ شده است.
طبق این تصمیم، اشتراک شاگردان در مراسم استقبال و پذیرایی از مقامات (مشمول وزیر معارف) با اصول و مکلفیت‌های آموزشی در مغایرت قرار دارد.
وزارت معارف افزوده است که از سویی هم، وادار ساختن شاگردان برای شرکت در همچو مراسم باعث خدشه دار گردیدن روحیه شخصیتی شاگردان شده و سبب می‌گردد تا احساس حقارت به آنان دست دهد.
این وزارت تصریح کرده است که هم چنان این مسئله سبب خواهد شد تا فرصت‌های درسی شاگردان به هدر رفته و تطبیق نصاب درسی با چالش روبرو شود‌
به تمامی ریاست‌های معارف مرکز و ولایات هدایت داده شده است تا موارد یادشده را رعایت نمایند.
وزارت معارف با متخلفین این دستور برخورد جدی خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا