آخرین اخبارافغانستانسیاست

استقبال ارگ از موضع ماموریت‌های دیپلماتیک در پیوند به هدف قرار گرفتن مراکز تعلمیمی

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری از بیانیه مشترک ماموریت‌های دیپلوماتیک مقیم کابل در مورد حملات علیه مراکز تعلیمی و دانش‌جویان استقبال کرده و می‌گوید خشونت‌ها باید کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری دید، ماموریت‌های دیپلماتیک مقیم کابل روز گذشته در بیانیه‌ای‌ مشترک، حملات فجیع به مراکز تعلیمی در افغانستان را نکوهش کرده و گفته است که دانش‌آموزان نباید هدف حملات قرار گیرند.
این بیانیه که شامل ماموریت‌های دیپلماتیک استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، ناتو، هالند، ناروی، سویدن، ترکیه، بریتانیا و امریکا می‌شود، گفته است: «ما حملات اخیر به مدارس و مراکز آموزشی در کابل و سراسر افغانستان را نکوهش می‌کنیم. هدف قرار دادن کسانی که می‌خواهند از طریق تعلیم و تربیت زندگی خود و جوامع شان را بهبود بخشند، نقض فجیع قانون بین‌المللی بشردوستانه است».
این ماموریت‌ها همچنان نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) بیان کرده است. یوناما در گزارشی گفته است که از آغاز ماه جنوری تا ۳۰ سپتمبر سال ۲۰۲۰، ۴۵ حمله علیه مکاتب و کارمندان معارف صورت گرفته است.
بر بنیاد این بیانیه مشترک: «عاملان هم‌چو حملات باید پاسخ‌ دهند و عدالت باید تأمین شود».
گفتنی است که تنها در دو حمله تروریستی بر دانشگاه کابل و یک مرکز آموزشی در غرب کابل، بیش از ۵۰ تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا