آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهپاکستانسیاست

اسلام‌آباد و کابل بر حل مشکلات بازرگانی توافق کردند

وزارت تجارت و صنایع کشور به تازه‌گی اعلام کرد، دو توافقنامه میان افغانستان و پاکستان برای حل مشکلات انتقال کالای‌های بازرگانی میان دو کشور و آغاز صادرات پنبه افغانستان امضاء شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مسافر قوقندی سخنگوی وزرات تجارت و صنایع گفت، در پایان نشست دوجانبه مقام‌های بازرگانی و صنعت دوکشور در اسلام‌آباد جانب پاکستانی پذیرفته ‌است که با کاهش تعرفه گمرکی بر میوه‌ها و سبزی‌های افغانستان، روند صادرات پنبه افغانستان را به این کشور اجازه خواهد داد.
قوقندی به طلوع نیوز گفته است:« این نشست مقام‌های دوکشور روی ترانزیت و بازرگانی در افغانستان و پاکستان پُردستاورد بوده ‌است چون در این نشست توافق شده ‌است که پاکستان تعرفه گمرکی را که سال گذشته بر میوه‌ها و سبزی‌های کشور افزایش داده بود، کاهش می‌دهد.»
در همین حال، اتاق‌های مشترک تجارت و صنایع افغانستان و پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های پاکستانی وعده کرده‌‌اند که در یک هفته آینده بخش بزرگی از مشکلات فراراه ترانزیت و بازرگانی دو کشور را، حل خواهند ساخت.
گفتنی است که تیرگی روابط کابل و اسلام‌آباد باعث شد تا تجارت میان دو کشور از ۲٫۵ میلیارد دالر به ۴۰۰ میلیون دالر کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا