آخرین اخبارجهانورزش

اسپانیا در پرتگاه حذف از جام جهانی


فیفا با ارسال هشداری جدی به فدراسیون فوتبال اسپانیا، تهدید کرد که در صورت دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال آن کشور، تیم ملی‌اش را از جام جهانی کنار خواهد گذاشت.
به نقل از ورزش۳، «آنخل ماریا ویار» رییس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا، مدتی پیش به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت دستگیر شد و اکنون مقامات فوتبال این کشور به دنبال انتخاب یک رییس جدید برای این فدراسیون هستند.
دستگیری «ویار» زمانی رخ داد که تنها دو ماه از انتخاب مجددش به عنوان رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا گذشته بود.
در حال حاضر «خوان لوئیس لارئال» به عنوان رییس موقت، ریاست این فدراسیون را برعهده دارد.
نشریه «اِل‌پائیس» گزارش داده که یک برنامه پیشنهادی از سوی دادگاه عالی اسپانیا، توسط «فیفا» دخالت دولتی در امور فدراسیون تشخیص داده شده و همین مسئله تهدید آن نهاد را به دنبال داشته است.
همچنین براساس گزارش‌ها، «ویار» در مورد چگونگی برکناری‌اش از فدراسیون فوتبال اسپانیا به فیفا شکایت کرده و همین، باعث حساس‌تر شدن این پرونده شده است.
اکنون فیفا تهدید کرده است که اگر دولت اسپانیا از دخالت در امور فدراسیون دست برندارد، این فدراسیون را تعلیق می‌کند که به حذف تیم ملی آن کشور از جام جهانی منجر خواهد شد.
این اولین‌باری نیست که اسپانیا با تهدید کنار گذاشته‌شدن از جام جهانی رو به رو می‌شود. در سال ۲۰۰۸ هم شرایط مشابهی برای فوتبال این کشور رخ داده بود و «سپ بلاتر» تهدید کرده بود که اجازه حضور اسپانیا را در مسابقات «یورو۲۰۰۸» نخواهد داد.
گفتنی است که تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در گروه B با تیم‌های پرتگال، ایران و مراکش هم گروه است و در دومین دیدارش مقابل تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا