آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

در آستانه مذاکرات صلح؛

اشرف غنی و عبدالله با تیم مذاکره کننده دیدار کردند

رییس جمهور محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در آستانه مذاکرات صلح میان‌افغانی با تیم مذاکره کننده دولت ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه(۱۲ سنبله) در توییتی می‌گوید که رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در مورد روند صلح و آغاز مذاکرات با طالبان گفت‌وگو کرد.

آقای صدیقی گفت: «رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه‌ ملی، امروز با تیم مذاکره کننده‌ دولت جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرده و در مورد پروسه‌ صلح و آغاز مذاکرات با طالبان گفت‌وگو کردند».

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی پس از این دیدار گفت که «برای رسیدن به صلح پایدار و با عزت متحدانه پیش می‌رویم».

رییس هیئت مذاکره‌کننده نیز گفت که صلح خواست اصلی مردم افغانستان است و آن‌ها برای تحقق این هدف به میز مذاکرات می‌روند.

در این نشست، رییس‌ جمهور غنی با ابراز خرسندی از پیشرفت در روند صلح خطاب به اعضای هیئت گفت که شما به حیث یک تیم منسجم و واحد به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان مذاکره با طالبان را آغاز می‌کنید.

آقای غنی به تیم مذاکره کننده گفت که آن‌ها از حمایت همه‌جانبۀ مردم و دولت برخوردار هستند و در میز مذاکرات از حاکمیت ملی، ارزش‌ها و منافع ملی، جمهوریت، حقوق زنان، آزادی بیان، نهادهای دفاعی و امنیتی پشتیبانی کرده و از خانوادۀ قربانیان نمایندگی کنند.

در این نشست تأکید شده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به روند صلح متعهد است و امیدوار است طالبان نیز نیت و ارادۀ شان را ثابت سازند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که قرار است تیم مذاکره کننده دولت فردا عازم دوحه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا