آخرین اخبارایرانخبر های مهمزنان

اصلاح لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی/ هزاران فرزند با پدر افغانستانی از بلاتکلیفی نجات می‌یابد

سرانجام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، در جلسه علنی بعد از ظهر امروز دوشنبه(۲۴ سرطان) ماده واحده لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
به نقل از خبرگزاری فارس، در لایحه اصلاح شده آمده که فرزندان حاصل از ازدواج شرعی از مردان غیر ایرانی که قبل و یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می‌شوند، از قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (با تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران در می‌آیند.
در این لایحه همچنان درج شده که فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی، در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می‌تواند تابعیت ایران را تقاضا کند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی (با تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته می‌شود.
در فرایند قانونی اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی از پدر خارجی، مرقوم است که پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت سه ماه انجام شود و نیروی انتظامی(پولیس ایران) نیز مکلف است نسبت به صدور پروانه اقامت برای پدر غیر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (با تشخیص وزارت اطلاعات) اقدام کند.
به باور کارشناسان امور مهاجران، با اصلاح این لایحه مشکل و بلاتکلیفی هزاران مرد افغانستانی که زن ایرانی دارند، در مورد فرزندان شان بر طرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا