آخرین اخبارافغانستانسیاست

ریاست امنیت ملی:

اظهارات احمدضیا سراج تحریف شده است/ امنیت ملی در خط مقدم حفاظت از آزادی بیان قرار دارد

ریاست عمومی امنیت ملی با نشر اعلامیه‌ای، نسبت به خبرهایی که روز گذشته به رییس عمومی امنیت ملی مبنی بر هشدار به رسانه‌ها، منتشر شد، واکنش نشان داده و تاکید کرده که سخنان احمد ضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی تحریف شده است. این اعلامیه گفته که ریاست عمومی امنیت ملی در خط مقدم حفاظت از آزادی بیان قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری دید، محمدعارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در رشته‌توییتی، اظهارات احمدضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی را که روز چهارشنبه( ۱۵ ثور) در نشست سری در این مجلس صحبت می‌کرد، منتشر کرد.
آقای رحمانی به نقل از سراج نوشته بود: « مطبوعات ما، سیاسیون و کارشناسان ما باید متوجه جنگ روانی دشمن باشند. کسانی که با تروریستان ارتباط برقرار می‌کنند و به نفع آن‌ها تبلیغات می‌کنند؛ با آن‌ها مثل یک تروریست برخورد می‌کنیم».
او در یک تویت دیگر به نقل از سراج نوشته بود: «تبلیغات بعضی از تلویزیون‌ها به نفع طالبان شوکه‌کننده است. این آزادی بیان نیست. سوء‌‌استفاده از آزادی بیان است‌. تحمل نمی‌کنیم».
در این اعلامیه‌ ریاست عمومی امنیت ملی آمده است: «افشا و القای تحریف‌شده‌ی محتویات مجالس سری در فضای عمومی، غیرقابل پذیرش، خلاف مواد قانون اساسی و خلاف اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان می‌باشد».
ریاست عمومی امنیت ملی جامعه رسانه‌ای را محافظان اصلی ارزش‌ها و دستاوردهای ۲۰ سال گذشته می‌داند و حافظ رابطه‌ دوجانبه نهادهای امنیتی و رسانه‌ای است.
امنیت ملی تأکید کرده است که در خط نخست حفاظت و صیانت از آزادی بیان، رسانه‌ها و خبرنگاران قرار دارد و فعالیت رسانه‌ها و آزادی بیان را در چارچوب‌ مواد قانون رسانه‌های همگانی به عنوان بزرگترین دستاورد ۲۰ سال اخیر می‌داند.
امنیت ملی همچنان گفته است که در برابر هرگونه توطئه، دسیسه، تهدید و تلاش برای محدودسازی فعالیت‌های رسانه‌ای از سوی «دشمنان داخلی و خارجی» ایستادگی خواهد کرد.
ریاست عمومی امنیت ملی در بخشی از این اعلامیه گفته است: «هر تلاشی که در جهت تحریف و مشوش‌ساختن افکار عمومی باشد، به مثابه‌ ضربه بر منافع علیای کشور، اقدام علیه امنیت ملی و دستاوردهای مشترک مردم افغانستان و نیروهای امنیتی – دفاعی تلقی می‌گردد».

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا