آخرین اخبارافغانستانپاکستانروند صلحسیاستصلح

اظهارات تند محب علیه وزیر خارجه پاکستان

اظهارات اخیر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در مورد گروه طالبان بار دیگر واکنش تند حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان را برانگیخت.


به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به تازگی در مصاحبه‌ای با طلوع‌نیوز افزایش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان را در افغانستان «مبالغه» توصیف کرد.
وزیر خارجه پاکستان در بخشی از این مصاحبه می‌گوید که سایر عناصر مخرب مانند داعش و برخی عناصر داخلی در افغانستان که از اقتصاد جنگ بهره می‌برند، در خشونت‌های اخیر دست دارند.
در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه پاکستان، افراسیاب ختک از سیاسیون و سناتور پیشین پاکستانی در توییتی با کنایه نگاشت: چرا طالبان باید به وزیر خارجه دیگری نیاز داشته باشند، وقتی هم اکنون یک وزیر خارجه دارند؟
وی در ادامه گفت: بی‌طرفی پاکستان در افغانستان هرگز اعتبار نداشت و در نهایت این ادعا نیز به دور انداخته شد. آیا پاکستان در مسیر داخلی ساختن جنگ افغانستان، مطمئن است آنچه را که می‌خورد، می‌تواند هضم کند؟

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز با بازنشر توییت افراسیاب ختک گفت که این در حالی است که طالبان عملیات تهاجمی خشونت‌باری را علیه مردم افغانستان در سراسر این کشور راه‌اندازی می‌کنند.


آقای محب افزود: ما می‌دانیم چگونه و چرا آن‌ها به طور مداوم قادر به انجام این کار می‌شوند. قریشی یا بی‌خبر است، با نادان یا همدست (طالبان). شاید او این موضوع را نیز رد کند که اسامه در نزدیک قرارگاه نظامی پاکستانی یافت شده بود.
در همین حال، وزارت امور خارجه پاکستان به تازگی در خبرنامه‌ای گفت که نقش پاکستان در روند صلح افغانستان به گونه گسترده پذیرفته شده است.
وزارت خارجه پاکستان حمدالله محب را به نادیده گرفتن پیشرفت‌های روند صلح متهم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا