آخرین اخبارافغانستانسیاست

اظهارات مولوی انصاری از سوی امنیت ملی بررسی می‌شود

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که ریاست امنیت ملی وظیفه گرفته تا ابعاد استخباراتی اظهارات مولوی مجیب انصاری را بررسی کند. مشاور امنیت ملی احتمال داد که سخنان انصاری علیه نظام ممکن با استخبارات منطقه پیوند داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی امروز شنبه(۲ حوت) در یک نشست خبری گفت که استخبارات منطقه در حوزه غرب کشور فعال است و احتمال زیاد دارد که اظهارات مولوی انصاری به موضوع منطقه‌ای ربط داشته باشد.
مشاور امنیت ملی گفت، هر کسی که مردم را ضد نظام تحریک کند، «باغی» است.
محب اظهارات مولوی انصاری را خلاف اجماع دیدگاه عالمان دین جهان اسلام درباره جنگ افغانستان خواند؛ زیرا به گفته او، همه عالمان دینی در سراسر جهان اسلام به استثنای یک کشور، جنگ افغانستان را غیرمشروع خوانده‌اند.
او ابراز امیدواری کرد که عالمان دین به این اظهارات پاسخ بدهند.
در همین حال، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی در این نشست گفت که در پیوند به اظهارات مجیب‌الرحمان انصاری مطابق قانون عمل خواهد شد.
به گفته او، مولوی مجیب‌الرحمان انصاری خلاف تمام ارزش‌ها پا را فراتر از قانون گذاشته است و دولت مشروع را به چالش کشیده است.

به دنبال سخنان مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات، که حضور در نظام افغانستان را «گناه کبیره» خوانده بود، سیدوحید قتالی والی هرات می‌گوید هرات جایی برای تولید داعش نیست.
اظهارات اخیر مولوی انصاری واکنش‌های زیادی در جامعه برانگیخته و چهره‌های زیادی از دولت خواسته‌اند که در برابر او اقدام قاطع انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا