آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

شورای نامزدان:

اعتراضات مدنی آغاز شود

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دستور آغاز اعتراضات مدنی را در سراسر کشور علیه دوام کار حکومت، برای هواداران شان صادر کردند.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دستور آغاز اعتراضات مدنی را در سراسر کشور علیه دوام کار حکومت، برای هواداران شان صادر کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از اعضای این شورا می‌گویند که با راه‌اندازی اعتراضات مدنی، جلو حرکت‌های فراقانونی و دوام غیرقانونی حکومت را خواهند گرفت.
شهاب حکیمی یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، «به همگی هدایت داده شده تا آمادگی خود را بگیرند و در تمام ولایات کار شان‌را شروع کنند. امیدواریم که همه شاهد اعتراضات مدنی در مقابل وضعیت بحرانی باشند.»
در همین حال، شماری دیگر از دسته‌های انتخاباتی تاکید دارند که رییس جمهور باید برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت به حرکت‌های غیرقانونی پایان دهد، در غیرآن ادامه آن به سود کشور تمام نخواهد شد.
عبدالبصیر سالنگی معاون نخست دستۀ انتخاباتی مشارکت و تغییر، می‌گوید « نظام حکومت، نامزدان با تفاهم پیش بروید که در آسیاب دشمن آب نریزد در غیر از او این‌طور حکومت غیرقانونی را به شکل آرام و صلح آمیز کس دیگر اجازه نمی‌دهد که حکومت کند و یا هر روز تغییر و تبدیل کند.»
از دید نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، اشرف غنی با ادامۀ غیرقانونی حکومت در پی استفاده‌های شخصی برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است و این وضعیت برای شان پذیرفتنی نیست.
حکومت حاضر نشد تا در مورد این نگرانی‌ها چیزی بگوید اما قبل از این، ریاست جمهوری گفته بود که آماده بحث سازنده با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری است.
این در حالی است که بر اساس قانون اساسی کشور، دوره کاری رییس جمهوری غنی باید به تاریخ اول جوزا پایان می‌یافت اما دادگاه عالی دوره کاری رییس جمهور الی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الی ۲۸ میزان تمدید گردید.
با این همه، دیده شود این تقابل به کجا ختم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا