آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

اعتراضات گسترده علیه کمیسیون‌های انتخاباتی در کابل

هواداران برخی نامزدان معترض در کابل، با گردهمایی اعتراضی در این شهر دروازه‌های ورودی آن را بستند، خواستار ابطال انتخابات پارلمانی در کابل و محاکمه کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی شدند.

هواداران برخی نامزدان معترض در کابل، با گردهمایی اعتراضی در این شهر دروازه‌های ورودی آن را بستند، خواستار ابطال انتخابات پارلمانی در کابل و محاکمه کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، برخی از نامزدان که در انتخابات پارلمانی حوزه کابل براساس نتایج ابتدایی برنده نشده‌اند به جاده‌ها ریخته و با راه‌اندازی تظاهرات، خواهان برکناری مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی شدند.
هواداران این نامزدان معترض می‌گویند که اگر خواست‌های شان برآورده نشود تظاهرات را ادامه و گسترش می‌دهند.
یکی از این معترضان گفت:« ما امروز به ‌خاطر تحقق عدالت و برآورده شدن خواست‌های ما به جاده‌ها آمدیم تا به مسئولان کمیسیون انتخابات نشان بدهیم که ما از رای‌مان دفاع می‌کنیم و تا زمانی که خواست‌ ما برآورده نشود، به تظاهرات ادامه می‌دهیم.»
این معترضان خواهان برکناری و دادگاهی شدن کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی هستند.
آنان می‌گویند که وظیفه اصلی کمیشنران انتخاباتی «کمیشن‌کاری» بوده و هر کاندید که پول بیشتر برای‌شان داده، کامیاب است و کسی که پول نداده ناکام است.
این معترضان که صبح امروز دوشنبه به صورت گسترده به جاده‌ها ریختند، می‌گویند، تا زمانی که آرای کابل باطل اعلان نشود و مسئولان کمیسیون انتخابات به دادستانی معرفی نشوند ما به تظاهرات‌مان ادامه می‌دهیم.
معترضان با سر دادن شعارهای:« کمیشن‌کاران خاین!، صیاد خاین!»، خواست‌های شان را مطرح کردند.
برخی از نامزدان معترض اعتراض‌شان را به گونه دیگر بروز دادند و با نوشتن نامه‌های سرگشاده به مقامات حکومت، خواستاری برکناری مسئولان کمیسیون انتخابات شدند.
گفتنی است که نامزدان معترض در کابل چند روز پیش‌ با راه‌اندازی تظاهرات در مقابل کمیسیون انتخابات، خواستار ابطلال آرای انتخابات حوزه کابل شدند، اما امروز به صورت گسترده‌تر به جاده‌ها آمدند و دروازه‌های ورودی کابل را بستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا