آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثدسته بندی نشده

اعتراض‌های مردمی در غور پایان یافت/ دولت مکلف به ساخت برق و جاده است

پس از امضای تفاهم نامه بین هیئت اعزام شده از طرف ریاست جمهوری با معترضان ولایت غور و تضمین در خصوص احداث جاده و شبکه برق، اعتراضات به پایان رسید.
به گزارش خبر گزاری دید، اعتراضات اعضای «حرکت راه و روشنی» در ولایت غور روز شنبه (۱۲ دلو) با امضای تفاهم‌نامه با هیئت اعزامی از طرف ریاست جمهوری پایان یافته و درب ادارت دولتی در ولایت غور دوباره باز شد.
به گفته عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، هیئتی که ریاست جمهوری به غور فرستاده بود به مردم غور اطمینان داده که که روند اسفالت ۴۰ کیلومتر از شاهراه غور-کابل در سال ۱۳۹۹ خورشیدی آغاز می‌شود و کار ایجاد برق سولری در این ولایت با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت.
کنش‌گران مدنی و اعضای «حرکت راه و روشنی» نیز می‌گویند که پس از گفت‌وگو با هیئت ریاست جمهوری و تعهد نمایندگان مردم در مجلس نمایند‌گان مبنی بر پیگیری خواست‌های مردم غور، آنان اجازه داده‌اند که پس از ۱۲ روز دروازه‌ ادارات دولتی در این ولایت باز شود.
همچنان وزیر نورانی از اعضای شبکه نهادهای مدنی غور گفته است که خواست‌های مردم ولایت غور همچنان به قوت خود باقی است و اگر حکومت این بار هم به وعده‌هایش عمل نکند مردم دوباره ادارات دولتی را مسدود و مسئولان محلی را از این ولایت اخراج خواهند کرد.
این در حالی است که ده روز قبل مردم ولایت غور با اعتراض درب ادارات دولتی را بسته بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا