آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

اعطای مدال دولتی احمدشاه مسعود به شهردار پاریس

رییس جمهور غنی طی فرمانی مدال دولتی احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور را به آن ایدالگو شهردار پاریس اهدا کرد. مدال مذکور امروز توسط امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری به سفیر فرانسه در کابل تسلیم شد.


به گزارش خبرگزاری دید، این موضوع را امروز چهارشنبه(۷ ثور) امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک خود همگانی کرده است.
آقای صالح نگاشته است: از جلالتماب محترم رییس جمهور کشور بخاطر صدور فرمان برای اهدای مدال دولتی احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور به شاروال پاریس خانم ان هیدالگو ابراز سپاس می‌نمایم.
او اضافه کرده است: امروز من افتخار تسلیم دهی این مدال را به سفیر فرانسه در کابل و صحبت ویدیویی با شاروال پاریس را داشتم.


به گفته صالح، «خانم ان در سخنانش گفت که او به عنوان شاروال و رییس شورای شهر افتخار می‌کند که خیابانی در قلب شهر پاریس به اسم احمدشاه مسعود نامگذاری شده است».
در هفتم حمل سال روان خورشیدی طی مراسمی مکانی در نزدیکی شانزه لیزه در پاریس، پایتخت فرانسه، به نام احمدشاه مسعود نامگذاری شد.


در این مراسم، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی صلح، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، احمد مسعود و شماری از هوارداران قهرمان ملی کشور حضور داشتند.
آن ایدالگو، شهردار پاریس در صفحه توییترش صبح همان روز نوشت که «ما یک گذر در باغ شانزه لیزه را به افتخار نام احمدشاه مسعود افتتاح کردیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا