آخرین اخبارافغانستانسیاست

اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری برای سومین بار به تاخیر افتاد

مسئولان کمیسیون انتخابات می‌گویند که رای‌زنی در مورد چگونه‌گی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و زمان برگزاری انتخابات، سبب تاخیر در اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری شده است.


مسئولان کمیسیون انتخابات می‌گویند که رای‌زنی در مورد چگونه‌گی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و زمان برگزاری انتخابات، سبب تاخیر در اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری شده است.
پیش از این، مسئولان این کمیسیون گفته بودند که در هفته جاری تقویم نهایی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را نهایی و اعلام خواهند کرد.
عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به رسانه‌ها گفته که بحث و گفت‌وگو با حکومت، احزاب سیاسی، نهادهای ناظر بر انتخابات و نمایند‌گان جامعه‌ی مدنی در مورد چگونه‌گی برگزاری انتخابات، تامین امنیت، بودجه و زمان آن ادامه دارد.
آقای ابراهیمی گفت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی در ۳۱ حمل سال آینده حتمی است اما هم‌زمان برگزار شدن انتخابات شورای ولایتی و شورای ولسوالی با انتخابات ریاست جمهوری هنوز زیر بررسی است.
او گفت که رأی‌زنی‌ها در مورد این که چند انتخابات پیش رو به صورت هم‌زمان برگزار شود و یا به صورت جداگانه، ادامه دارد.
تاخیر در اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری در حالی، صورت می‌گیرد که انتقادها در زمینه مدیریت انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز وجود دارد.
به باور احزاب و نهادهای ناظر در روند انتخابات، تاخیر در اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری، می‌تواند روی تأخیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر بگذارد.
از این پیش، نهادهای ناظر اعلام کرده بودند که کمیسیون مستقل انتخابات، قادر به برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری نیست.
آنان تاکید می‌کنند که تاخیر برنامه‌های ملی، سبب نگرانی مردم شده و نیز سبب بی‌اعتباری این نهاد‌ها می‌شود.
نهادهای ناظر بر انتخابات می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات باید با همه‌ آماده‌گی‌ها تلاش کند برنامه‌های منظمی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طرح‌ریزی کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا