آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

اعلام موضع ائتلاف نجات در حمایت از والی بلخ


شورای عالی ائتلاف نجات، با نشر بیانیه‌ای، حمایت‌اش را از ائتلاف نجات اعلام داشته و تاکید کرده که حکومت باید به پروسه ناامن‌سازی شمال کشور نقطه پایان بگذارد.
به گزارش خبرگزاری دید، در بیانیه ائتلاف آمده است:« با توجه به پيچيدگى اوضاع كشور، از جناب استاد عطا محمد نور، والی محترم ولایت بلخ و عضو ارشد شورای رهبری ائتلاف، حمایت نموده و از مقامات ذي‌صلاح مرتبط در حکومت می‌خواهیم که به پروسه ناامن‌سازى شمال خصوصاً ولايت بلخ نقطه پایان بگذارند.
ائتلاف همچنان از حکومت خواسته است که بیش‌تر از این ثبات و امنيت را در اين بخش‌های از كشور[شمال] مختل نسازند.
همچنان شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان در بیانیه‌ای که از سوی شورای رهبری این ائتلاف نشر شده، خواستار توقف دسیسه‎ها علیه شخصیت‌های سیاسی به ویژه عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان شده است.
در این بیانیه گفته شده که حکومت باید به دسیسه‌هایی که علیه رهبران این شورا و دسیسه‌ میدان هوایی که علیه عطا محمد نور والی بلخ برنامه‌ریزی شده پایان داده و جلو افراد مسلح غیرمسئول را بگیرد.
همچنان شورای رهبری ائتلاف نجات در این بیانیه نسبت به آنچه ناامن‌سازی عمدی شمال و ولایت بلخ از سوی حلقاتی در حکومت خوانده شده، واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کرده است.
در بیانیه گفته شده که شورای رهبری ائتلاف نجات، وضعیت امنیتی شمال کشور را عمیقاً زیر نظر دارد و حکومت نباید بیش‌تر از این به ناامن‌سازی ولایت‌های شمالی دست بزند.
گفتنی است که چند روز پیش شخصی به نام آصف مهمند از سوی پولیس بلخ بازداشت شد، ولی از سوی حلقاتی در مرکز بازداشت او به عطا محمد نور نسبت داده شد؛ چیزی که به باور آگاهان پرونده‌سازی برای منزوی ساختن مخالفان سیاسی حکومت خوانده می‎شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا