آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

افغانستان برای پنجمین سال پیهم مرگبارترین کشور برای کودکان اعلام شد


افغانستان برای پنجمین سال پی هم مرگبارترین کشور برای کودکان از سوی سازمان ملل متحد شناخته شد. پس از آن سوریه و یمن در مقام دوم سوم کشورهای مرگبار برای کودکان اعلام شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، در این گزارش آمده است که سازمان ملل متحد در جریان سالی که گذشت، سه هزار و ۴۱۰ مورد رویداد خشونت‌بار را که در آن سه هزار و ۴۱۰ کودک قربانی شده‌اند، ثبت کرده است.
سازمان ملل متحد مسئولیت بیش‌تر تلفات کودکان را به «عناصر ضد دولت» نسبت داده است. طبق این گزارش، این شمار کودکان در نتیجه جنگ‌ها، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و حملات انتحاری قربانی شده‌اند.
یافته‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که یک هزار و ۲۳۸ کودک از سوی طالبان، ۲۴۲ کودک دیگر از سوی گروه داعش و ۵۵ کودک دیگر از سوی گروه‌های ناشناس عناصر ضد دولت در سال ۲۰۱۹ میلادی کشته شده‌اند.
هم‌چنان نیروهای دولتی و حامیان آن مسئول کشتار یک هزار و ۳۲ کودک از سوی سازمان ملل متحد عنوان شده است.
با وجودی که افغانستان هم‌چنان در صدر کشورهای مرگ‌بار برای کودکان قرار گرفته است، اما یک مسئول این نهاد گفته است که شمار تلفات کودکان در سال گذشته میلادی نسبت به سال پیش‌تر آن کاهش یافته است.
در گزارش سازمان ملل متحد افزون بر خشونت‌ها که از کودکان قربانی گرفته است، به قضایای آزار جنسی کودکان از جمله بچه‌بازی نیز اشاره شده است.
شورای امنیت ملی اعلام کرد که گزارش سازمان ملل متحد در مورد کودکان را دریافت کرده و اقدامات حفاظتی را برای کودکان روی دست می‌گیرد.
در گزارش سازمان ملل متحد نیز گفته شده است که به رغم تلفات هزاران کودک، برخی از اقدامات دولت و نیروهای بین‌المللی برای کاهش خشونت، سبب شده است تا تلفات کودکان در جریان سال گذشته میلادی کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا